استراتژی‌های بازاریابی موثر تامین مالی جمعی

استراتژی‌های بازاریابی موثر تامین مالی جمعی

استراتژی‌های بازاریابی موثر تامین مالی جمعی

هر آنچه باید در مورد بازاریابی تامین مالی جمعی بدانید

بازاریابی تامین مالی جمعی یک راه مناسب برای جمع‌آوری پول لازم برای راه‌اندازی یا تقویت کسب و کار شما است. اما همه کمپین‌های تامین مالی جمعی به اهداف خود نمی‌رسند. تنها چند کمپین تامین مالی جمعی موفق، که بهترین استفاده را از ابزار‌های بازاریابی می‌کنند، سرمایه را آنطور که می‌خواستند افزایش می‌دهند.
اگر می‌خواهید از طریق تامین مالی جمعی سرمایه جمع‌آوری کنید، این راهنمای بازاریابی تامین مالی جمعی می‌تواند شما را در رسیدن به این هدف کمک کند.

تامین مالی جمعی چیست؟

تامین مالی جمعی، جمع‌آوری سرمایه از یک مجموعه بزرگ از افراد از طریق پلتفرم‌های اینترنتی تامین مالی جمعی است.
در این فرآیند دموکراتیک، تعداد زیادی از افراد مقادیر نسبتاً کمی را برای حمایت از یک تجارت، پروژه یا هدف سرمایه‌گذاری می‌کنند.
برخلاف روش‌های سنتی تأمین مالی کسب‌وکار که اغلب شامل چند سرمایه‌گذار عمده یا وام‌دهی نهادی می‌شود، تأمین مالی جمعی برای حمایت مالی به مجموعه‌ای از سرمایه‌گذار روی می‌آورد.
انگیزه سرمایه‌گذاران و پاداش شرکت در طرح‌های تامین مالی جمعی متفاوت هستند.
بسته به نوع تأمین مالی جمعی انتخاب شده، سرمایه‌گذاران ممکن است سرمایه خود را به صورت خیریه و بدون انتظار بازده مالی در پلتفرم تامین مالی جمعی سرمایه‌گذاری کنند، یا ممکن است سهام ، نمونه محصول یا سایر مشوق‌ها را بر اساس میزان سرمایه‌گذاری خود دریافت کنند.

تامین مالی جمعی

مقایسه انواع تامین مالی جمعی

درک تفاوت‌های ظریف بین انواع مختلف سرمایه‌گذاری جمعی در یک نگاه می‌تواند دشوار باشد. جدول زیر چهار نوع اصلی تامین مالی جمعی را نشان می‌دهد و مقایسه سریع هر کدام را به شما ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند بهترین مورد را بر اساس نیازهای کسب و کار خودتان انتخاب کنید.

نوع تامین مالی جمعیمشوق سرمایه‌گزاریبازپرداخت مورد نیازبرای چه نوع ایده‌ای
مبتنی بر پاداشخدمات/محصولاستارت آپ و پروژه‌های خلاق
مبتنی بر سهامسهام در پروژهکسب و کارهای در حال رشد
مبتنی بر وامبازده مالیکسب و کارهای تازه تاسیس شده
مبتنی بر کمک مالیدلایل خیریه، سرمایه‌گذاری‌های شخصی

بازاریابی تامین مالی جمعی چیست؟

بازاریابی تامین مالی جمعی زیرمجموعه‌ای تخصصی از فعالیت‌های بازاریابی است که کسب‌وکارها قبل، حین و بعد از کمپین‌های تأمین مالی جمعی خود انجام می‌دهند.
این رویکرد پیشگیرانه برای موفقیت بسیار مهم است، زیرا استراتژی‌های خوب بازاریابی می‌توانند اهداف کمپین بازاریابی تامین مالی جمعی را تقویت کنند و توجه سرمایه‌گذاران بالقوه بیشتری را به خود جلب کنند.
بنابراین، بازاریابی مؤثر کمپین تامین مالی جمعی را موفق به جذب سرمایه بیشتری خواهد کرد و نیز کسب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد نه تنها به اهداف تأمین مالی جمعی خود برسند، بلکه به طور بالقوه از آنها نیز فراتر روند.

چرا از استراتژی بازاریابی تامین مالی جمعی استفاده کنیم؟

در اینجا دلایل کلیدی برای استفاده از استراتژی بازاریابی جمعی آورده شده است:

هنگامی که کمپین خود را تبلیغ می‌کنید، به گروه بزرگی از مردم دسترسی پیدا می‌کنید و شانس کسب و کار شما را افزایش می‌یابد.
کمپین بازاریابی قدرتمند می‌تواند به شما در ایجاد روابط با مخاطبانتان کمک کند.
ایجاد و اجرای یک کمپین بازاریابی تامین مالی جمعی به شما فرصت‌هایی برای تعامل با جامعه خود می‌دهد که و اعتماد و اطمینان تقویت می‌گردد.
همچنین، کمپین‌های بازاریابی تامین مالی جمعی از رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر راه‌های بازاریابی برای به حداکثر رساندن موفقیت تامین مالی جمعی شما استفاده می‌کنند.

استراتژی‌هایی برای کمپین‌های تامین مالی جمعی موفق

استراتژی‌هایی برای کمپین‌های تامین مالی جمعی موفق

استراتژی‌های زیر برای موفقیت پروژه سرمایه‌گذاری جمعی شما به اثبات رسیده است:

1.برای کمپین بازاریابی تامین مالی جمعی خود مخاطب بسازید


موفقیت کمپین تامین مالی جمعی شما تا حد زیادی بسته به تعداد مخاطبانی دارد که به اهداف و ایده‌های کمپین بازاریابی تامین مالی جمعی شما اعتقاد دارند. بنابراین باید در مرحله قبل از راه‌اندازی، شروع به ایجاد مخاطب برای کمپین بازاریابی سرمایه جمعی خود کنید.

یک شخصیت دقیق و مناسب برای مخاطبان بالقوه خود ایجاد و شروع به یافتن سرمایه‌گذاران بالقوه کنید. رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مکانی عالی برای شروع باشند. فعال بودن در گروه‌های مرتبط در فیس‌بوک، لینکدین و ردیت می‌تواند به شما کمک کند تا سرمایه‌گذاران مناسبی را پیدا کنید که به پروژه تامین مالی جمعی شما اعتقاد دارند.

کمپین خود را طوری تنظیم ‌کنید که مخاطبان خود را به بهترین شکل جذب کنید.

همیشه ایده خوبی است که در مورد رقبای خود تحقیق کنید و ببینید که آنها در کجا با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

هر چه زودتر بتوانید با افراد ارتباط برقرار کنید، بهتر است! از حلقه نزدیک خود شروع کنید و از آنجا به سمت بیرون حرکت کنید.

خانواده، دوستان، همکاران و آشنایان شما احتمالاً پرشورترین و سرسخت‌ترین حامیان شما هستند، برای شروع – آنها را با محتوایی برای اشتراک‌گذاری مسلح کنید و از آنها بخواهید که این خبر را در مکان‌های مرتبط پخش کنند.

این فشار اولیه می‌تواند توجه را به سمت شما بیاورد و حضور شما را به ویژه در رسانه‌های اجتماعی و از طریق ارجاعات و شبکه‌های حضوری تثبیت کند.

یک جدول زمانی برای تبلیغات تامین مالی جمعی خود بسازید

2.یک جدول زمانی برای تبلیغات تامین مالی جمعی خود بسازید

زمانی که یک جدول زمانی برای کمپین خود ایجاد می‌کنید، تبلیغ برای تامین مالی جمعی شما بهترین نتیجه را خواهد داشت، زیرا یک جدول زمانی اعضای تیم شما را در مسیر درست نگه می‌دارد.

یک جدول زمانی معمول برای بازاریابی تامین مالی جمعی شامل :

ایجاد مخاطب:حداقل سه ماه قبل از راه‌اندازی کمپین سرمایه‌گذاری جمعی، باید فالور بدست بیاورید و در مورد ایده‌های خود سر و صدایی ایجاد کنید. هدف در اینجا ایجاد یافتن سرمایه‌گذاران بالقوه است.

آزمایش راه‌اندازی:سه تا چهار هفته قبل از راه‌اندازی، باید کمپین و تاریخ راه‌اندازی را برای عموم اعلام کنید. برای انجام این کار تا حد امکان از کانال‌های زیادی استفاده کنید، از جمله رسانه‌ها، اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان و بیانیه‌های مطبوعاتی. هدف در اینجا ایجاد آگاهی و ایجاد علاقه است.

کمپین خود را راه‌اندازی کنید: از هر کانالی که در اختیار دارید، از جمله رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها استفاده کنید. هدف در اینجا هدایت ترافیک به صفحه تامین مالی جمعی و بالا نگه داشتن علاقه و تعامل است.

به روز رسانی‌های پس از کمپین:زمانی که به اهداف خود می‌رسید یا کمپین شما بسته می‌شود، باید وارد بخش به روز رسانی بازاریابی خود شوید. اینجا جایی است که سرمایه‌گذاران خود را در مورد پیشرفت، دستاوردها و هیجان برای آنچه می‌سازید به روز می‌کنند. در این مرحله بسیار مهم است که شفاف و صادق باشید – اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران همه چیز است!


در هر مرحله، باید از انواع استراتژی‌های بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان خود، ایجاد یک جامعه و جلب مشارکت و هیجان مردم استفاده کنید!

یک صفحه فرود در پلتفرم تامین مالی طراحی کنید

3.یک صفحه فرود در پلتفرم تامین مالی طراحی کنید

صفحه فرود (صفحه فرود به سرمایه‌گذار احتمالی منبعی مانند یک کتاب الکترونیکی یا ثبت نام در وبینار در ازای اطلاعات اولیه تماس آنها ارائه می‌دهد )نقش بسیار مهمی در بازاریابی تامین مالی جمعی دارد. صفحه فرود می‌تواند به شما در ایجاد یک لیست ایمیل گسترده در مرحله قبل از راه‌اندازی کمک کند.
مطمئن شوید صفحه فرود دارای عناصر زیر است:

فراخوان قوی و واضح برای اقدام
محتوای بصری برای نگه داشتن مخاطب هدف
واضح، مختصر، متقاعد کننده
طراحی تعاملی
همچنین باید پیوندهای رسانه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری را در صفحه فرود خود قرار دهید تا مخاطبان شما بتوانند به راحتی کمپین شما را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

برای مخاطبان خود محتوا و پیام ایجاد کنید

4.برای مخاطبان خود محتوا و پیام ایجاد کنید

محتوا در همه اشکال بازاریابی مهمترین مقوله است. محتوایی جذاب که مخاطبان شما را خوشحال ‌کند. یک داستان خوب این قدرت را دارد که افراد را به حرکت درآورد. بنابراین مطمئن شوید که از داستان‌سرایی در محتوای خود استفاده می‌کنید.

برخی از انواع محتوای موثر برای کمپین بازاریابی تامین مالی جمعی شامل موارد زیر است:

پست‌های وبلاگ در وب سایت شما
پست‌های مهمان در وب سایت‌های مربوطه
ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی
وبینارها و پادکست‌ها
به‌جای اینکه خود را در کانون توجه قرار دهید، روی اینکه چگونه کمپین تامین مالی جمعی می‌تواند به مخاطبان شما کمک کند، تمرکز کنید.

کمپین تامین مالی خود را از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

5.کمپین تامین مالی خود را از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

رسانه‌های اجتماعی یک پلت‌فرم قدرتمند برای تبلیغ کمپین تامین مالی جمعی شما هستند.
در اینجا یک فرآیند گام به گام برای تبلیغ صفحه کمپین خود در رسانه‌های اجتماعی آورده شده است:
کانال مناسب (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، و غیره) را انتخاب کنید که مخاطبان بالقوه شما از آن استافده می‌کنند.
هشتگ مناسب برای کمپین خود انتخاب کنید.
یک استراتژی محتوایی قوی در رسانه‌های اجتماعی (شامل پست‌های آموزنده، جذاب و متقاعدکننده) برنامه‌ریزی کنید.
نتایج را دنبال کنید و استراتژی خود را برای بهبود نتایج تغییر دهید.
استفاده از اینفلوئنسرهای مرتبط می‌تواند دامنه کمپین شما را افزایش دهد. بنابراین باید اینفلوئنسرها را در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود در نظر بگیرید.

کمپین خود را برای افزایش آگاهی مانند بازی کنید

6.کمپین خود را برای افزایش آگاهی مانند بازی کنید

استفاده از ابزارهای گیمیفیکیشن در کمپین شما می‌تواند مشارکت افراد را افزایش دهد و در نتیجه آگاهی از پروژه تامین مالی جمعی شما را افزایش دهد.

در اینجا چند ابزار محبوب وجود دارد که می‌توانید از آنها در کمپین خود استفاده کنید:
نوار پیشرفت جمع‌آوری کمک‌های مالی
تابلوی امتیازات برای سرمایه‌گذاران برتر
نشان‌ها و غنائم
جوایز و مشوق‌ها (اقلام ملموس یا پاس های مجازی)

قرعه کشی برای ایجاد سروصدا، افزایش آگاهی و جمع آوری سرنخ اجرا کنید.


قرعه کشی‌ها یکی از ساده‌ترین و موثرترین راه‌ها برای افزایش دسترسی به کمپین شما و در عین حال ایجاد سر و صدا و جمع‌آوری سرنخ‌ها برای هدف‌گیری و هدف‌گذاری بهتر است.

پلتفرم‌هایی مانند Upviral با صفحات فرود و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما یکپارچه می‌شوند تا اجرای قرعه کشی و جمع‌آوری اطلاعات تماس از سرنخ‌های واجد شرایط را بسیار ساده کنند.

شما می‌توانید هر نوع جایزه‌ای را ارائه دهید، از تخفیف در هنگام راه‌اندازی محصول/خدمت یا حتی دسترسی زودهنگام و وضعیت VIP.

این فرآیند را بازی سازی کنید و با پخش پیام خود و آوردن سرنخ‌های بیشتر، بازی کردن و برنده شدن را برای مردم سرگرم کننده کنید. هر چه بیشتر تلاش کنند، با جوایز نفیس‌تر به آنها پاداش دهید.

می‌توانید برای هر بار که یک شرکت‌کننده قرعه‌کشی را در رسانه‌های اجتماعی یا مستقیماً با یکی از دوستانش به اشتراک می‌گذارد، در صورت ثبت نام دوست، امتیاز دهید.
به این ترتیب، می‌توانید شرکت کنندگان خود را وادار کنید تا قرعه کشی شما را به اشتراک بگذارند و آگاهی خود را از کمپین شما گسترش دهند، در حالی که سرنخ‌های مرتبط را نیز به شما ارجاع می‌دهند. اگر با آن سرنخ‌ها ثبت‌نام کنند، نشان می‌دهند که واقعاً به محصول شما علاقه‌مند هستند و فرد مناسبی برای بازاریابی شخصی‌تر و دقیق‌ترهستند.

هر ورود به قرعه‌کشی اطلاعات تماس آنها را به شما می‌دهد، که به شما امکان می‌دهد آنها را به لیست ایمیل خود اضافه کنید و کمپین خود را در آنجا نیز برای آنها تبلیغ کنید.

قرعه‌کشی‌ها و رسانه‌های اجتماعی کاملاً با هم کار می‌کنند و با هم می‌توانند به طور تصاعدی دسترسی، تعامل و تأثیر کمپین بازاریابی شما را افزایش دهند.

از استراتژیهای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

7.از استراتژیهای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از ارزان‌ترین استراتژی‌های بازاریابی برای تبلیغ کمپین جمع‌آوری سرمایه است. در مرحله پیش از راه‌اندازی، می‌توانید کمپین‌های ایمیلی خود را آزمایش کنید تا بررسی کنید هنگام جمع‌آوری ایمیل‌ها از مخاطبان چه چیزی بهتر عمل می‌کند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌تواند به شما در موفقیت در بازاریابی ایمیلی کمک کند:


مطمئن شوید که ایمیل‌های خوش‌آمدگویی را برای ثبت‌نام‌ها و مشترکان جدید، ایمیل‌های تشکر از اهداکنندگان، ایمیل‌های به‌روزرسانی که پیشرفت شما را دنبال می‌کنند، و ایمیل‌های تشکر برای زمانی که کمپین شما بسته می‌شود، از قبل آماده کرده‌اید.
پیوندهای اشتراک‌گذاری اجتماعی را در ایمیل‌های خود قرار دهید تا مخاطبان بتوانند کمپین شما را به اشتراک بگذارند.
از قدرت انیمیشن و محتوای بصری استفاده کنید.
همچنین باید از ابزارهای ایمیل مارکتینگ برای اجرای کمپین کمک بگیرید. نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا تغییرات لازم را برای به دست آوردن نتایج بهتر بفهمید.

ارائه نسخه نمایشی محصول برای ارتقای قابلیت استفاده

8.ارائه نسخه نمایشی محصول برای ارتقای قابلیت استفاده

ارائه دموی محصول می‌تواند افراد بیشتری را تشویق کند که در پروژه شما سرمایه‌گذاری شما کنند. این به این دلیل است که دموی محصول به جامعه شما اجازه می‌دهد تا کیفیت محصول شما را تجربه کند. بنابراین دموهای محصول را در کمپین بازاریابی جمعی خود قرار دهید.

اگر کاربران اجازه می‌دهند، می‌توانید با استفاده از محصول خود ویدیوهایی از آنها ایجاد کنید و آنها را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. انجام این کار می‌تواند افراد بیشتری را تشویق کند تا در کمپین تامین مالی جمعی شما سرمایه‌گذاری کنند.

در رویدادهایی شرکت کنید تا پایگاه مخاطبان خود را افزایش دهید

9.در رویدادهایی شرکت کنید تا پایگاه مخاطبان خود را افزایش دهید

برای اجرای یک کمپین تامین مالی جمعی موفق، باید شروع به شرکت در رویدادهای مرتبط با صنایع خود کنید تا پایگاه مخاطبان خود را افزایش دهید. در وب تحقیق کنید تا رویدادهای آنلاین و آفلاین مرتبط را پیدا کنید که احتمالاً سرمایه‌گذاران بالقوه شما در آن حضور دارند. و راه‌های شرکت در آن رویدادها را بیابید.

مصاحبه‌های پادکست، مصاحبه‌های ویدیویی و کنفرانس‌های آنلاین چند رویداد محبوبی هستند که می‌توانید برای افزایش تعداد مخاطبان خود بررسی کنید.

نظرات نهایی در مورد بازاریابی تامین مالی جمعی

نظرات نهایی در مورد بازاریابی تامین مالی جمعی


در نهایت، تبلیغ کمپین تامین مالی جمعی با استفاده از استراتژی‌های بازاریابی تامین مالی جمعی برای موفقیت کمپین شما بسیار مهم است.
بازاریابی موثر کمپین به شما کمک می‌کند تا به سرمایه‌گذاران مناسب دست پیدا کنید، تبلیغات کنید و سرمایه‌گذاران بالقوه خود را بیابید تا در صورت دستیابی به اهداف خود از سرمایه گذاری و پروژه شما حمایت کند.
استراتژی‌هایی که در این مقاله بحث کردیم به شما کمک می‌کند تا کمپین بازاریابی خود را از ابتدا تا انتها برنامه‌ریزی کنید و پروژه تامین مالی جمعی خود را به طور موثر در هر مرحله ارتقا دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا