تعیین اهداف تامین مالی جمعی واقع بینانه

تعیین اهداف تامین مالی جمعی واقع بینانه

چگونه اهداف تامین مالی جمعی را برای کمپین خود تعیین کنید

اگر می‌خواهید از تامین مالی جمعی برای جمع‌آوری سرمایه برای کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید روی تعیین یک هدف قابل دستیابی تمرکز کنید. نحوه انجام آن را در اینجا بیاموزید.

نکات کلیدی:

1.شناسایی اهداف کمپین مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا اهداف تامین مالی جمعی خود را تعیین کنید.

2.اگر می‌خواهید از تامین مالی جمعی برای جمع‌آوری سرمایه برای کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید روی تعیین یک هدف مالی بالا اما قابل دستیابی تمرکز کنید.

3.ردیابی پیشرفت خود در حین کمپین به شما بینشی در مورد چگونگی ارتقاء سطح قبل از پایان پروژه می‌دهد.

امروزه، کارآفرینان می‌توانند سرمایه خود را از مردم جمع‌آوری کنند و محصولات را مستقیماً از طریق سرمایه‌گذاری جمعی با مخاطبان آزمایش کنند. نکته این است که کمتر از نیمی از کمپین‌ها در نهایت به اهداف تامین مالی جمعی خود می رسند. به عنوان مثال، کمپین های Indiegogo دارای 9 درصد موفقیت هستند، در حالی که Kickstarter دارای 36 درصد موفقیت هستند. بسیاری از کمپین‌ها شکست می خورند زیرا پول جمع‌آوری شده هزینه های کسب و کار را پوشش نمی‌دهد.

تعیین اهداف کمپین تامین مالی جمعی

تعیین اهداف مالی واقع بینانه قبل از شروع کمپین ضروری است. خبر خوب این است که تعیین اهداف آسان است.
شناسایی اهداف کمپین شما مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا اهداف سرمایه گذاری جمعی خود را تعیین کنید. امروزه تامین مالی جمعی شرکت‌هایی را جذب می‌کند که به دنبال جمع آوری سرمایه و آزمایش محصولات خود با مشتریان بالقوه هستند. بنابراین، مطمئناً دانستن اینکه آیا می‌خواهید از سرمایه‌گذاری جمعی به عنوان یک استراتژی برای جمع‌آوری سرمایه استفاده کنید یا به عنوان بخشی از استراتژی کلی توسعه محصول خود، به شما کمک می‌کند تا اهداف مالی واقع‌بینانه را تعیین کنید.

هدف تامین مالی چیست؟

هدف تأمین مالی شما اساساً همان چیزی است که می‌خواهید با کمپین تأمین مالی جمعی به دست آورید. از آنجایی که تامین مالی جمعی می‌تواند هم یک استراتژی تامین مالی و هم یک استراتژی تست محصول باشد، قبل از شروع، باید تصمیم بگیرید که کدام یک از اینها برای کسب و کار شما مهمتر است.

اگر می‌خواهید از سرمایه‌گذاری جمعی برای جمع‌آوری سرمایه برای کسب‌وکارتان استفاده کنید، باید روی تعیین یک هدف مالی بالا اما قابل دستیابی تمرکز کنید. ایده این است که اگر این مبلغ را افزایش ندهید، نمی‌توانید محصول خود را توسعه دهید و کسب و کار خود را به درستی ایجاد کنید.

با این حال، اگر قصد دارید از تامین مالی جمعی به عنوان یک استراتژی تست محصول و بازار استفاده کنید، می‌توانید اهداف بودجه کمتر و حتی دست یافتنی‌تری را تعیین کنید. دلیلش این است که در این موقعیت، احتمالاً از قبل بودجه لازم برای ایجاد محصولات خود را دارید (یا شاید قبلاً این کار را انجام داده باشید) و می‌خواهید از تامین مالی جمعی استفاده کنید تا ببینید آیا واقعاً بازاری برای آنچه ایجاد کرده اید وجود دارد یا خیر. در این شرایط، ممکن است بخواهید یک هدف مالی را انتخاب کنید که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن برسید.

در اینجا چند سؤال مهم وجود دارد که باید از خود بپرسید تا به شما کمک کند تا قبل از شروع برنامه‌ریزی کمپین، اهداف تأمین مالی جمعی خود را شناسایی کنید:

هزینه‌های ایجاد محصولات شما چقدر است؟ برای مثال اینها ممکن است شامل هزینه‌های ساخت، اجاره، هزینه‌های وب‌سایت و حقوق، باشد.
چه مهلتی را می‌خواهید برای کمپین خود تعیین کنید؟ اکثر کارشناسان 30-60 روز را توصیه می‌کنند.
آیا می‌توانید برای تشویق حامیان خود جوایزی ایجاد کنید و هزینه‌های ایجاد و ارسال آنها برای حامیان خود چقدر است؟
هزینه‌های استخدام افراد مورد نیاز برای کمپین شما چقدر است؟ برای اطمینان از موفقیت کمپین خود، ممکن است نیاز به استخدام طراحان خلاق و تولیدکنندگان ویدیو، مشاور کمپین و یک شرکت روابط عمومی داشته باشید.
اگر محصول خود را با موفقیت ایجاد کنید چقدر انتظار دارید درآمد داشته باشید؟ داشتن ایده‌ای از سودی که ممکن است انتظارش را داشته باشید به شما کمک می‌کند تا بفهمید برای تحقق این امر چقدر باید جمع آوری کنید.
تعیین اهداف تامین مالی معقول ضروری است زیرا اگر به سرعت به اهداف تامین مالی جمعی خود برسید، از ترافیک رایگان رتبه بندی محبوبیت Kickstarter برخوردار خواهید شد، پوشش مطبوعاتی مفیدی دریافت خواهید کرد و اعتماد خریداران را افزایش خواهید داد.

به خاطر داشته باشید که میانگین هدف موفقیت Kickstarter 5000 دلار است (که بیشتر از حداقل هدف Kickstarter است)، در حالی که میانگین کمپین Indiegogo حدود 41,634 دلار جمع آوری می کند که بالاترین میانگین مبلغ در بین پلتفرم های تامین مالی جمعی است.

چگونه برای کمپین خود اهداف واقعی تعیین کنید

چگونه برای کمپین خود اهداف واقعی تعیین کنید

البته، شما نمی‌خواهید اهداف تامین مالی جمعی خود را آنقدر پایین قرار دهید که در نهایت بعد از کمپین خود ضرر کنید. شما همچنین نمی‌خواهید اهداف خود را آنقدر بالا قرار دهید که حتی اگر کمپین شما تعداد زیادی حامی را جذب کند، به اهداف خود نرسید. قبل از شروع تلاش برای محاسبه اهداف تامین مالی جمعی، باید چند هزینه را بررسی کنید. در اینجا مهم‌ترین مواردی که هنگام تعیین اهداف تامین مالی جمعی باید در نظر گرفته شود آورده شده است.
ایجاد یک هدف تامین مالی واقع بینانه یکی از مهم‌ترین مراحل در هر کمپین تامین مالی جمعی است.
اول از همه، هدف تامین مالی شما باید واقع بینانه باشد. شما نمی‌خواهید بیش از حد وعده دهید و کمتر از آن تحویل دهید، که می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند و باعث دوری حامیان بالقوه شود.
در مرحله دوم، مطمئن شوید که مبلغی که درخواست می‌کنید برای خود پروژه مناسب است. به عنوان مثال، اگر پروژه شما یک رمان است تا یک محصول، هدف مالی شما ممکن است بالاتر از یک فیلم یا موسیقی ضبط شده باشد. و در نهایت، مالیات را فراموش نکنید! جمع آوری وجوه از طریق تامین مالی جمعی می‌تواند گران باشد (البته زمان بر نیست)، بنابراین مطمئن شوید که تمام کارمزدهای قابل اعمال را در مقدار هدف خود لحاظ کرده‌اید.
اگر این اقدامات احتیاطی را انجام داده اید و یک هدف واقعی برای تأمین مالی تعیین کرده‌اید، در مسیر یک کمپین تأمین مالی جمعی موفق هستید!

پایگاه هواداران موجود خود را ارزیابی کنید

پایگاه هواداران موجود خود را ارزیابی کنید

1) ابتدا کل مبلغی را که برای دستیابی به هدف خود باید جمع آوری کنید، در نظر بگیرید. این شامل هزینه سرمایه گذاری اولیه و هرگونه وجوه اضافی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف جمع‌آوری سرمایه و فراتر از آن می‌شود.

2) دوم، در نظر بگیرید که چه میزان علاقه در میان حامیان بالقوه برای پروژه شما وجود دارد. اگر تقاضای زیادی برای پروژه شما وجود داشته باشد، می‌توانید هدف بودجه بالاتری نسبت به زمانی که علاقه زیادی وجود ندارد تعیین کنید.

3) در نهایت، در مورد میزان پولی که می‌توانید از تعهدات حامیان دریافت کنید واقع بین باشید. مگر اینکه وب‌سایت‌های پربازدید یا یک محصول بسیار محبوب داشته باشید، بعید است که همه تعهدات دقیقاً به همان مقداری که شما درخواست کرده‌اید وارد شوند. این را هنگام تعیین هدف بودجه خود در نظر بگیرید.

ارزش کمپین خود را مشخص کنید

ارزش کمپین خود را مشخص کنید

این مهم است که قبل از تعیین هدف، ارزش کمپین خود را بفهمید، زیرا اگر کمپین شما کم ارزش باشد ممکن است آنطور که می‌توانست موفق نباشد.
هنگام تخمین ارزش پروژه خود باید چند فاکتور را در نظر بگیرید:
برای اینکه تخمین دقیقی از مقدار پولی که نیاز دارید جمع آوری کنید، با محاسبه مقدار پولی که درخواست می کنید و تعداد حامیانی که در حال حاضر دارید شروع کنید.
سپس، مشخص کنید که چند درصد از حامیان حداقل 25 دلار تعهد کرده اند و آن عدد را در کل مبلغ درخواستی ضرب کنید. این به شما ایده می‌دهد که هر پشتیبان به طور متوسط چقدر پول کمک می‌کند.

در نهایت، مقدار مورد نیاز برای هزینه‌های Kickstarter و Amazon (در صورت وجود) را از کل مبلغ جمع‌آوری‌شده کم کنید تا هدف نهایی جمع‌آوری سرمایه خود را به دست آورید.

ضرب الاجل ها و نقاط عطف را تعیین کنید

ضرب الاجل ها و نقاط عطف را تعیین کنید

تعیین یک هدف تامین مالی واقع بینانه برای کمپین تامین مالی جمعی به منظور اطمینان از موفقیت مهم است. فکر کردن به پروژه خود به عنوان مجموعه ای از ضرب الاجل‌ها و نقاط عطف به جای یک هدف بی نهایت می‌تواند مفید باشد.

برای مثال، اگر هدف مالی شما 10000 دلار است، ممکن است نقاط عطف زیر را تعیین کنید:
شروع جمع آوری کمک: 2000 دلار جمع آوری شد

هنگامی که این نقاط عطف و ضرب الاجل را تعیین کردید، مهم است که روی رسیدن به آنها متمرکز بمانید. اگر از هر یک از آنها عقب بیفتید، زمان و هزینه بیشتری برای رسیدن به هدف نهایی جمع آوری سرمایه شما نیاز است.

هزینه‌های ساخت

هزینه‌های ساخت

هزینه‌های ساخت شامل هزینه ایجاد نمونه‌های اولیه و در صورت لزوم، هزینه ساخت پاداش‌های حامیان شما می‌شود. برای راه اندازی کمپین خود، احتمالاً از قبل باید یک نمونه اولیه داشته باشید. می توانید هزینه ایجاد این را در اهداف تامین مالی جمعی خود قرار دهید تا به شما در جبران هزینه‌ها کمک کند.

نوآه دنزل (Noah Dentzel)، بنیانگذار Nomad Goods – و یک کمپین موفق Indiegogo – توصیه می کند که هزینه تولید پاداش های پشتیبان خود را محاسبه کنید، سپس این عدد را در پنج ضرب کنید تا هزینه کامل تولید را تخمین بزنید و برای پوشش سایر هزینه ها، حاشیه مناسبی ایجاد کنید.

اگر در حال راه‌اندازی یک کمپین با بودجه ثابت هستید، ممکن است تا پایان کمپین پاداش‌های خود را تولید نکنید، بنابراین باید مطمئن شوید که سرمایه کافی برای انجام این کار جمع‌آوری کرده‌اید. فراموش نکنید که با تامین کنندگان و تولیدکنندگان خود ارتباط برقرار کنید تا ایده خوبی از هزینه‌های تولید و زمان بندی بدست آورید.

هزینه‌های کمپین

هزینه‌های کمپین

هزینه‌های کمپین شامل هزینه‌های پلت فرم و هزینه‌های بازاریابی برای پوشش مواردی مانند تبلیغات، فیلمبرداری و عکاسی است. برای ایجاد یک کمپین تامین مالی جمعی خوب، باید هزینه استخدام یک عکاس را برای گرفتن عکس‌های خوب از محصول در نظر بگیرید. یک تولیدکننده ویدیو برای ایجاد یک ویدیوی سرمایه‌گذاری جمعی متقاعد کننده که باعث ایجاد هیجان در مورد کمپین شما می‌شود، و یک شرکت روابط عمومی که به شما در ایجاد سر و صدا کمک می‌کند. همچنین باید هزینه‌های تبلیغات را برای پوشش مواردی مانند توزیع انتشار مطبوعاتی یا کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک لحاظ کنید.

کمپین شما همچنین برای استفاده از پلتفرم تامین مالی جمعی و درگاه پرداخت هزینه‌هایی را متحمل می‌شود. Indiegogo به طور کلی 5٪ از سرمایه ای را که در کمپین خود جمع آوری می‌کنید، می‌گیرد و هزینه پردازش کارت اعتباری 3٪ + 0.30 دلار به ازای هر کمک مالی را دریافت می‌کند.

اگر به اهداف مالی خود برسید، Kickstarter 5٪ از وجوه شما را به عنوان کارمزد پلتفرم خود و 5٪ دیگر را به عنوان کارمزد پردازش پرداخت می‌گیرد. با این حال، اگر به هدف سرمایه گذاری جمعی خود در Kickstarter نرسیدید، مجبور نخواهید بود این هزینه‌ها را بپردازید.

مطمئن شوید که تمام این هزینه‌ها را در اهداف تامین مالی جمعی خود لحاظ کنید تا بودجه کافی برای پوشش کاهش‌های پلتفرم جمع آوری کنید، در غیر این صورت ممکن است غافل شوید و در نهایت پول کافی برای تولید محصول یا اجرای کمپین خود نداشته باشید.

هزینه‌های سربار شرکت

هزینه‌های سربار شرکت

اینها هزینه‌های ثابتی هستند که هنگام اجرای پروژه خود متحمل خواهید شد. به عنوان مثال، آنها ممکن است شامل حقوق کارمندان، اجاره دفتر و هزینه ایجاد یک وب سایت باشند. در نظر گرفتن این هزینه‌های ثابت در اهداف تامین مالی جمعی واقع بینانه، تضمین می‌کند که به راحتی می‌توانید این هزینه‌ها را پوشش دهید.

انجام و هزینه‌های حمل و نقل

انجام و هزینه‌های حمل و نقل

دست کم گرفتن هزینه‌های حمل و نقل یکی از دلایل اصلی این است که هدایای بسیاری از کمپین‌های تامین مالی جمعی با تاخیر ارسال می‌شوند (یا اصلاً انجام نمی‌شوند). فراموش کردن برنامه‌ریزی برای ارسال هدایا و پاداش ها به سرمایه گذاران باعث دلخوری آنها خواهد شد، زمانی که شما آماده شروع ارسال پاداش به حامیان خود هستید. اگر بودجه کافی برای پوشش این موضوع جمع آوری نکرده‌اید، ممکن است در نهایت برای این کار از جیب خود پرداخت کنید.

کمپین‌های باتجربه توصیه می‌کنند که تا 20 درصد از کل بودجه سرمایه‌گذاری جمعی خود را برای تحقق آن بودجه اختصاص دهید. هنگامی که کمپین خود را برنامه‌ریزی می‌کنید، در مورد اندازه و وزن بسته‌هایی که قرار است ارسال کنید، تحقیق کنید و سپس تخمینی از هزینه‌های حمل و نقل از پیک‌های مختلف و ایده‌ای از مالیات و عوارض واردات بین المللی دریافت کنید.

با پیروی از این مراحل ساده، می‌توانید یک هدف مالی ایجاد کنید که واقع بینانه و در عین حال به اندازه کافی بلند پروازانه باشد تا از موفقیت پروژه خود مطمئن شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا