خنده‌دارترین کمپین‌های تامین مالی جمعی

خنده‌دارترین کمپین‌های تامین مالی جمعی

در بین پروژه‌های پلتفرم تامین مالی جمعی«Kickstarter» برخی از محصولات شگفت‌انگیز، عجیب و بسیار نوآورانه وجود دارد. زبان لاستیکی که در دهان خود قرار می‌دهید و برای مسواک زدن گربه خود استفاده می‌کنید یکی از آنها است.

زبان لاستیکی

با توجه به سیاست‌های نسبتاً سست کیک استارتربرای پذیرش و ثبت پروژه‌های سرمایه‌گذاری، این سایت بستر ظهور برخی از احمقانه‌ترین و نادرست‌ترین ایده‌های تاریخ بوده‌است. این ایده‌ها به قدری عجیب و نادرست هستند که هیچ کس با عقل سلیم روی آنها سرمایه گذاری نمی‌کند. البته، نه کاملاً هیچ کس.
در اینجا چند کمپین خنده‌دار که با کمبود بودجه هم روبرو شده‌اند، آورده شده است.

«FCA-Flying Car Attachment»

FCA-Flying Car Attachment

بودجه درخواستی: 1,000,000 دلار
بودجه دریافتی: 291 دلار
همه ماشین پرنده می‌خواهند، اما هیچ کس نمی‌خواهد پولی بابت آن بپردازد. خوشبختانه، FCA Flying Car Attachment برنامه‌هایی برای تبدیل هر ماشین قدیمی به یک شگفتی هوانوردی داشت. شاید شگفت‌انگیزترین بخش ایده ماشین پرنده این باشد که خالق این کمپین متقاعد شده بود که می‌تواند چنین وسیله‌ای را تنها با یک میلیون دلار بسازد.

«The True Democracy Machine»

The True Democracy Machine

بودجه درخواستی: 20,000,000 دلار (AUD)
بودجه دریافتی: 0 دلار

ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به این ایده نیاز داریم. «ماشین دموکراسی واقعی» قرار بود یک پلت فرم تکنولوژیکی باشد که رأی مناسب را تضمین کند، به افراد اجازه دهد تا سیاست‌های جدید ایجاد کنند و شفافیت کامل سیاسی را ممکن می‌سازد. در سطح بالا، بدیهی است که ایده بدی نیست. شاید اگر سازنده از دستور زبان عجیب و غریب استفاده نمی‌کرد و سابقه پروژه‌های شکست خورده نداشت، موفقیت بیشتری کسب می‌کرد. و این واقعیت هم وجود داشت که او 20،000،000 دلار می‌خواست.

«AERONBAG» (کیسه هوا برای هواپیما)

AERONBAGکیسه هوا برای هواپیما

بودجه درخواستی: 6,500,000 یورو
بودجه دریافتی: 10.00 یورو
91 درصد از تمام سوانح هواپیمایی در اصل روی زمین رخ می‌دهد. این بدان معناست که همه هواپیماها برای محافظت از مسافران به کیسه هوا نیاز دارند. چنین چیزی در حال حاضر وجود دارد، و درست است که بیشتر این تصادفات واقعاً باعث آسیب نمی‌شوند. اما اگر حداقل 900 یورو متعهد شده بودید، «کارما عالی + نسخه 1:1 دستگاه ایمنی کیسه هوای هواپیما را دریافت می‌کردید». چه کسی این را رد کرد؟؟؟ اوه، درست … همه.

سیستم حمل و نقل فضایی نسل جدید «Space Transportation System – the next generation»

سیستم حمل و نقل فضایی نسل جدید

بودجه درخواستی: 8,450,000 دلار
بودجه دریافتی: 361 دلار
بله، دولت‌ها در سراسر جهان و افرادی مانند ایلان ماسک میلیاردها دلار برای توسعه فضاپیما هزینه می‌کنند. اما واضح است که آنها هیچ ایده‌ای ندارند که دارند چه می‌کنند. ما به یک سیستم حمل‌ونقل فضایی «نسل بعدی» نیاز داریم، «… که مبتنی بر سیستم‌های تحویل فضایی که در حال حاضر پذیرفته‌شده و پرکاربردند و ما انها را موشک می‌نامیم نیست». راه حل؟ کنترل جاذبه. آیا گرانش قابل کنترل است؟ چه کسی می داند. اما همانطور که سازندگان می‌گویند، “بعضی از مردم می‌پرسند “چرا”، برخی دیگر می پرسند “چرا نه؟”” چرا که نه، واقعا؟

با دلفین‌ها به زبان مادری خود صحبت کنید!

با دلفین‌ها به زبان مادری خود صحبت کنید

بودجه درخواستی: 1,171,000 دلار

بودجه دریافتی: 88 دلار

در نهایت، شخصی با یک برنامه واقعی برای کمک به همه ما برای رسیدن به رویاهایمان که دکتر دولیتل بودن است. این دستگاه قدرتمند برای دریافت و رمزگشایی زبان دلفین‌ها طراحی شده بود و سپس به ما اجازه می‌داد پاسخ دهیم. صحبت کردن با دلفین‌ها به ما این امکان را می‌دهد که امیدها و رویاهای آنها را درک کنیم و همچنین قلب خود را به روی آنها بگشاییم. و شاید روزی بتوانیم صفحه‌ای از کتاب مالکوم برنر را برداریم و در واقع عاشق آنها شویم. باز هم، اینکه چگونه این یکی هرگز موفق نشد برای ما یک راز است.

منبع:

https://www.snapmunk.com/hilariously-underfunded-kickstarter-campaigns/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا