مقایسه 10 سایت برتر بسترهای تامین مالی جمعی

مقایسه 10 سایت برتر بسترهای تامین مالی جمعی

مقایسه 10 سایت برتر بسترهای تامین مالی جمعی

جمع آوری بودجه یا سرمایه برای کسب و کاری که راه اندازی کرده‌اید, می‌تواند مانع بزرگی در مسیر تحقق چشم انداز شما باشد.

در حالی که وام‌های بانکی و سرمایه‌گذاران پیشنهادی هنوز گزینه‌های جمع‌آوری سرمایه هستند، سرمایه‌گذاری جمعی به شما این فرصت را می‌دهد که یک جمعیت از شما حمایت کنند: گروهی از افراد که به طور جمعی روی ایده شما سرمایه‌گذاری می‌کنند تا آن را به واقعیت تبدیل کنند.
بر اساس آخرین گزارش Fundly، سایت‌های تامین مالی جمعی به کارآفرینان در سراسر جهان اجازه داده‌اند تا برای کسب‌وکار و اهداف خود پول جمع‌آوری کنند و در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۶۵ میلیارد دلار درآمد به اقتصاد جهانی اضافه کنند.

علاوه بر این، تامین مالی جمعی همچنین می‌تواند راهی را به کارآفرینان بدهد تا با اجازه دادن به دیگران برای خرید با پیش‌سفارش، کمک مالی و سرمایه‌گذاری، تقاضای ایده‌هایشان را قبل از ورود به تولید تایید کنند.

تامین مالی جمعی چیست؟

تامین مالی جمعی یک استراتژی تامین مالی کسب و کار است که بر جمع آوری مقادیر کمتر پول از گروه بزرگتری از افراد متمرکز است. آن را با جمع‌آوری سرمایه سنتی مقایسه کنید، که متکی به جمع‌آوری مبالغ هنگفت از سرمایه‌گذاران معتبر یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، یک منبع در یک زمان است.

تامین مالی جمعی چگونه کار می کند؟


«حامیان سرمایه‌گذاری جمعی» – همانطور که اغلب به آنها گفته می‌شود – می‌توان در ازای حمایت‌شان مشوق‌های متعددی ارائه کرد، از جمله:

فرصتی برای تبدیل شدن به اولین پذیرندگان یک محصول نوآورانه
امکان پیش‌سفارش یک محصول و اظهار نظر در توسعه آن
جوایز انحصاری مانند تخفیف زود هنگام، اقلام رایگان هنگام راه‌اندازی
دسترسی شخصی به تیم موسس یا فرصتی برای حمایت از افرادی که شخصا می شناسند
حقوق صاحبان سهام در یک شرکت در مرحله اولیه یا در مرحله رشد با پتانسیل بالا، اگرچه این امر برای مارک های مصرف کننده کمتر رایج است.
در ازای میزبانی سایت‌های تامین مالی جمعی شما، هزینه پلتفرم (به عنوان نرخ ماهانه یا درصدی از پول جمع‌آوری‌شده)، کارمزد تراکنش، کارمزد پردازش پرداخت یا ترکیبی از آنها را دریافت می‌کنند.

در حالی که هر سایت سرمایه‌گذاری جمعی ویژگی‌های منحصربه‌فرد، ساختار کلی کارمزد و پایگاه کاربر خود را دارد، مفهوم اصلی یکسان است: شما پروژه خود را با هدف جمع‌آوری سرمایه و یک مهلت به پلتفرم ارسال می‌کنید و سپس برای پشتیبانی آنلاین، اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی، کمپین می‌کنید. .

بنابراین، گزینه های شما برای جمع آوری سرمایه برای کسب و کارتان از طریق پلتفرم های تامین مالی جمعی چیست؟ بیایید نگاهی به برخی از بهترین وب‌سایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی امروزی (و جایگزین‌های Kickstarter) بیندازیم، که موارد استفاده مختلفی را در بر می‌گیرند و می‌توانید برای جمع‌آوری سرمایه برای کمپین بعدی خود از آنها استفاده کنید.

در زیر، 10 سایت تامین مالی جمعی را بررسی می کنیم که ارزش کاوش برای جمع آوری پول برای کسب و کار شما را دارند.

1.کیک استارتر

بهترین پلت فرم کلی تامین مالی جمعی

کیک استارتر بهترین پلت فرم کلی تامین مالی جمعی

کارمزد: در صورت دستیابی به هدف، کارمزد پلتفرم 5٪، به علاوه کارمزد تراکنش پرداخت بین 3٪ تا 5٪ (ایالات متحده).

Kickstarter به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم جمع‌آوری سرمایه که در آن پروژه‌های خلاقانه می‌توانند پشتیبانی پیدا کنند، تقریباً مترادف با سرمایه‌گذاری جمعی است. از زمان راه‌اندازی آن در سال 2009، انجمن کیک‌استارتر به بیش از 200000 پروژه کمک کرده است تا سرمایه‌ای را – از جمله محصولات فیزیکی، فیلم‌ها، بازی‌ها و موارد دیگر – به مبلغ 5.9 میلیارد دلار جمع‌آوری کنند.

Kickstarter یک پلتفرم جمع آوری کمک های مالی مبتنی بر پاداش است. به پشتیبان‌ها مشوق‌هایی برای حمایت از یک پروژه ارائه می‌شود، از جمله تی‌شرت‌ها، شاوت‌آوت‌ها یا تخفیف‌های انحصاری پیش‌سفارش. شما می توانید سطوح مختلفی از جوایز را نیز ارائه دهید. هرچه حامی پول بیشتری تعهد کند، پاداش‌های بهتری را ارایه می کند.

کمپین‌های Kickstarter یک امر همه یا هیچ هستند، به این معنی که شما فقط در صورتی به سرمایه خود دسترسی پیدا می کنید (و هزینه پلتفرم Kickstarter را پرداخت می کنید) اگر به هدف اولیه خود برای جمع آوری کمک مالی دست یابید. اگر کوتاه بیایید، پس تمام پول نزد سرمایه گذاران شما می‌ماند.

نتیجه این است که پروژه‌های Kickstarter با کیفیت بالا و بدیع هستند – اغلب به اندازه‌ای خلاقانه یا نوآورانه هستند که توجه کاربران اولیه و سرفصل‌های مطبوعات را به خود جلب کنند. حامیان نیز به طور کلی این پروژه ها را قابل اعتمادتر می دانند، با توجه به اینکه آنها در واقع پول خود را واگذار نمیکنند مگر اینکه کمپین موفق شود.

2.Indiegogo

دومین پلت فرم کلی تامین مالی جمعی

Indiegogo دومین پلت فرم کلی تامین مالی جمعی

کارمزد: 5% کارمزد پلتفرم در صورت رسیدن به هدف (بدون احتساب هزینه‌های پردازش پرداخت).

Indiegogo یک پلتفرم تأمین مالی جمعی قوی است که از مشاغل، هنرمندان و سازمان‌های غیرانتفاعی پشتیبانی می‌کند. در حالی که در نگاه اول ممکن است شبیه به Kickstarter به نظر برسد، اما مجموعه ای از ابزارها و گزینه‌های کمپین خود را با استفاده آسان ارائه می‌دهد.

قابل توجه‌ترین تفاوت گزینه انتخاب یک هدف تامین مالی ثابت (همه یا هیچ، مانند Kickstarter) یا یک هدف تامین مالی انعطاف پذیر برای کمپین شما است. با اهداف تامین مالی منعطف، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا در مهلت مقرر به هدف خود رسیده اید، وجوه خود را دریافت می‌کنید.

گزینه تامین مالی منعطف به ویژه زمانی مفید است که بتوانید به قول خود به حامیان عمل کنید، حتی اگر سرمایه کافی جذب نکنید، مثلاً اگر در حال راه‌ اندازی یک خط محصول جدید برای یک تجارت معتبر هستید.

علاوه بر این، Indiegogo InDemand به شما این امکان را می‌دهد که حتی پس از پایان کمپین جمع آوری کمک مالی، در حالی که در مرحله تولید هستید یا آماده انجام سفارشات هستید، به جمع آوری پول ادامه دهید.

InDemand در دسترس شماست، چه کمپین خود را در Indiegogo اجرا کنید و چه در پلتفرم دیگری برای جمع آوری کمک مالی. فروشگاه Shopify BodyBoss در واقع بلافاصله پس از موفقیت خود در Kickstarter به Indiegogo InDemand منتقل شد.

3.پاترئون (Patreon)

بهترین پلت فرم تامین مالی جمعی برای سازندگان

پاترئون (Patreon) بهترین پلت فرم تامین مالی جمعی برای سازندگان

هزینه ها: بین 5٪ تا 12٪ از درآمد ماهانه شما، بسته به برنامه قیمت گذاری Patreon شما.

Patreon یکی از منحصربه‌فردترین سایت‌های تامین مالی جمعی در این فهرست است که تمرکز ویژه‌ای بر موج جدید سازندگان دارد – وبلاگ‌نویسان، یوتیوبرها، پادکست‌ها، کاریکاتوریست‌ها، نوازندگان، پخش‌کننده‌های زنده و امثال آنها.

در حالی که بسیاری از برترین سایت‌های تامین مالی جمعی از کمپین‌های محدود پشتیبانی می‌کنند، Patreon برای سازندگان و شخصیت‌های اینترنتی با مخاطبان وفادار ساخته شده است تا از طریق عضویت‌های پولی درآمدی مکرر ایجاد کنند. می‌توانید انتخاب کنید که به مشتریان اجازه دهید هر ماه برای هدیه‌های ویژه انجمن مبلغی بپردازند، یا برای هر اثر برای ایجاد انگیزه بیشتر به شما کمک کنند.
سازندگان Patreon انواع هدیه‌های انحصاری را بر اساس سطوح پرداخت مختلف ارائه می‌کنند، مانند محتوای انحصاری، هدایای با ارزش، یادداشت تشکر و موارد دیگر. اگر خالقی هستید که مرتباً محتوای جدید تولید می‌کنید و طرفداران آنلاین قابل توجهی دارید، ممکن است Patreon ارزش ایجاد یک صفحه را برای شما داشته باشد.

در اینجا، می‌توانید جامعه‌ای از طرفداران اختصاصی بسازید و محتوای انحصاری (از طریق ادغام‌های مختلف Patreon) ارائه دهید که بر اساس سطح عضویت کاربر باز می‌شود.

4.کراودفاندر (Crowdfunder)

بهترین برنامه تامین مالی جمعی برای فروشگاه های Shopify

کراودفاندر (Crowdfunder) بهترین برنامه تامین مالی جمعی برای فروشگاه های Shopify

هزینه‌ها: 24 دلار در ماه (بدون احتساب اشتراک Shopify شما).

اگر از قبل یک فروشگاه Shopify دارید و علاقه مند به تامین مالی یک محصول جدید از طریق وب سایت خود هستید، برنامه Crowdfunder برای Shopify مناسب است.

در حالی که سایر سایت‌های تامین مالی جمعی از شما می‌خواهند صفحه‌ای را در پلتفرم خود راه‌اندازی کنید، Crowdfunder به شما این امکان را می‌دهد که یک صفحه محصول در وب‌سایت خود را به یک صفحه تامین مالی جمعی تبدیل کنید، با یک نوار پیشرفت، هدف خود را بر اساس آستانه اقلام سفارش داده شده یا پول جمع‌آوری شده تعیین کنید. .
Crowdfunder سرمایه‌گذاری جمعی را در ساده‌ترین شکل آن امکان‌پذیر می‌کند: پذیرش پیش‌سفارش از افراد به‌عنوان راهی برای تأیید اعتبار همزمان یک ایده و تولید سرمایه. به علاوه، می‌توانید از کمیسیون‌های دریافت شده توسط پلتفرم‌های شخص ثالث به نفع هزینه ماهانه قابل پیش‌بینی‌تر اجتناب کنید.
می‌توانید از آن برای آزمایش ایده‌های محصول جدید، جمع‌آوری پول برای یک هدف یا راه‌اندازی محصولات محدود استفاده کنید.

5.گوفاوندمی GoFundMe

بهترین سایت تامین مالی جمعی برای جمع آوری سرمایه شخصی

گوفاوندمی GoFundMe بهترین سایت تامین مالی جمعی برای جمع آوری سرمایه شخصی

هزینه‌ها: هیچ هزینه پلتفرمی برای کمپین های شخصی و خیریه به دلار آمریکا آغاز نشده است. 2.9٪ تراکنش برای هزینه‌های کارت نقدی و اعتباری، به علاوه 0.30 دلار برای هر کمک مالی.

در حالی که بیشتر سایت‌های تامین مالی جمعی دیگر در این لیست برای تامین مالی پروژه‌های خلاقانه و استارت‌آپ‌های اولیه طراحی شده‌اند، و GoFundMe یک پلتفرم تامین مالی جمعی رایگان است که عمدتاً برای افزایش حمایت مالی از افراد، اهداف خیریه و پروژه‌های اجتماعی ساخته شده است.

از آنجایی که GoFundMe برای جمع‌آوری سرمایه شخصی مناسب است – و هر کسی می‌تواند به ایجاد یک کمپین بپردازد – حامیان روی پلتفرم فقط از کمپین‌هایی حمایت می‌کنند که از شبکه‌ها و جوامع شخصی خودشان می‌آیند، یا دلایلی که با آنها آشنا هستند. مثلا حمایت از جمع آوری کمک های مالی ورزش جوانان یا کمک به یک خانواده نیازمند.

GoFundMe برای کمپین های تامین مالی جمعی تجاری طراحی نشده است، مانند سایر وب سایت های تامین مالی جمعی در این لیست. با این حال، اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید که روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اید، یا برای غلبه بر یک چالش شخصی نیاز به جمع‌آوری پول دارید، می‌توانید از GoFundMe برای پشتیبانی از شبکه شخصی خود استفاده کنید.

6.فاندبل (Fundable)

بهترین پلت فرم تامین مالی جمعی برای مشاغل کوچک

فاندبل (Fundable) بهترین پلت فرم تامین مالی جمعی برای مشاغل کوچک

هزینه‌ها: 179 دلار در ماه در طول کمپین های فعال به جای درصدی از کل سرمایه جمع آوری شده (بدون احتساب هزینه‌های پردازش پرداخت).

Fundable بخشی از پلتفرم Startups.co است و در میان برترین سایت‌های تامین مالی جمعی است که به استارت‌آپ‌ها (در حال حاضر فقط در ایالات متحده ثبت‌شده) اجازه می‌دهد در ازای دریافت بودجه، جوایز یا سهام ارائه دهند.

طبق سایت آن، استارت‌آپ‌هایی که جوایز ارائه می‌کنند معمولاً در مجموع کمتر (زیر 50000 دلار) جذب می‌کنند اما حامیان بیشتری دریافت می‌کنند، در حالی که استارت‌آپ‌هایی که از سرمایه‌گذاری جمعی سهام استفاده می‌کنند معمولاً سرمایه بیشتری را از سرمایه‌گذاران کمتری جذب می‌کنند.

با این حال، برای موفقیت با سرمایه‌گذاری جمعی، به تمام عناصری نیاز دارید که سرمایه‌گذاران معتبر انتظار دارند ببینند،سابقه رشد و یک طرح کسب‌وکار قوی.

7.کراودکیوب (Crowdcube)

بهترین وب سایت تامین مالی جمعی برای انگلستان و اروپا

کراودکیوب (Crowdcube) بهترین وب سایت تامین مالی جمعی برای انگلستان و اروپا

کارمزد: 7٪ از سرمایه جمع آوری شده در صورت رسیدن به هدف و 0.75٪ تا 1.25٪ هزینه تکمیل. هزینه‌های پردازش پرداخت متفاوت است.

در حالی که بسیاری از سایت‌های تامین مالی جمعی در لیست ما برای مخاطبان آمریکایی ساخته شده‌اند، Crowdcube یک پلت فرم سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر سهام در بریتانیا است.

Crowdcube تعداد نسبتاً کمی کمپین دارد، اما شرکت‌هایی که با اهداف جمع‌آوری سرمایه خود در این پلتفرم تأیید شده و موفق می‌شوند، می‌توانند به باشگاه سرمایه‌گذاری Crowdcube بپیوندند و از مزایای انحصاری سازمان‌های شریک خود بهره‌مند شوند.

می‌توانید برای جذب سرمایه‌گذاران از شبکه‌تان، پیشنهاد خود را تبلیغ کنید یا به انجمن مستقر Crowdcube مراجعه کنید.

8.مایتی کاز (Mightycause)

بهترین سایت تامین مالی جمعی برای سازمان‌های غیرانتفاعی

مایتی کاز (Mightycause) بهترین سایت تامین مالی جمعی برای سازمان‌های غیرانتفاعی

هزینه‌ها: 59 دلار در ماه، بدون احتساب هزینه‌های پردازش پرداخت.

Mightycause یک پلت فرم آنلاین برای جمع آوری کمک مالی است که از ابتدای تامین مالی جمعی وجود داشته است. در حالی که پلتفرم‌هایی مانند Kickstarter و Indiegogo مورد توجه قرار می‌گیرند، کمپین‌های تبلیغاتی از سال 2006 بیش از 600 میلیون دلار در Mightycause جمع آوری کرده‌اند.

Mightycause دارای یک پلت فرم با کاربری آسان است که به افراد عادی برای دستیابی به اهداف جمع آوری کمک‌های مالی خود قدرت می‌دهد. می توانید به سرعت یک صفحه جمع آوری کمک ایجاد کنید و کمک‌های مالی را از دوستان، خانواده‌ها، جوامع و افراد در شبکه رسانه اجتماعی خود در کمترین زمان جمع آوری کنید.
پلتفرم نیازی به دستیابی به هیچ هدفی از شما ندارد. بنابراین اگر جمع‌آوری کمک مالی شما به هدف مالی خود نرسید، همچنان می‌توانید کمک‌های دریافتی خود را حفظ کنید. خط‌مشی‌ها انعطاف‌پذیر هستند، هیچ هزینه‌ای برای پلتفرم وجود ندارد، و لازم نیست قبل از راه‌اندازی کمپین خود منتظر تاییدیه باشید.

9.سیداینوست (SeedInvest)

بهترین فضای تامین مالی جمعی برای شرکت های مرحله اولیه

سیداینوست (SeedInvest) بهترین فضای تامین مالی جمعی برای شرکت های مرحله اولیه

کارمزدها: شامل 7.5 درصد کارمزد قرار دادن و 5 درصد اسکناس قابل تبدیل یا کارمزد سهام، بر اساس میزانی که در پلتفرم افزایش می‌دهید.
SeedInvest یک پلت فرم تامین مالی جمعی است که در آن حامیان به جای حامی، سرمایه گذار هستند. این بدان معناست که سرمایه‌گذاران پس از خرید، مالکیت شرکت شما را دریافت می‌کنند. SeedInvest اولین پلتفرم تأمین مالی جمعی بود که به افراد عادی که واجد شرایط سرمایه‌گذاران معتبر نیستند، اجازه می‌داد در شرکت‌هایی در سایت‌های خود سرمایه‌گذاری کنند.
از زمان آغاز به کار در سال 2012، SeedInvest به بیش از 235 شرکت کمک کرده است تا سرمایه خود را افزایش دهند و شبکه‌ای رو به رشد با بیش از 500000 سرمایه گذار ایجاد کرده است. کسب‌وکارهای فناوری و تجارت الکترونیک بیشتر کمپین‌های موفق پلتفرم را تشکیل می‌دهند.
اگر می‌خواهید در SeedInvest پول جمع آوری کنید، باید برای یک حساب ثبت نام کنید. این شامل پر کردن یک برنامه کاربردی و تکمیل فرآیند غربالگری است تا پلت فرم بتواند بررسی‌های لازم را انجام دهد. اگر پذیرفته شدید، می‌توانید یک نمایه ایجاد کنید و شروع به جمع‌آوری سرمایه در SeedInvest کنید.

10.استارت انجین (StartEngine)

بهترین سایت تامین مالی جمعی برای استارت آپ‌های با رشد بالا

استارت انجین (StartEngine) بهترین سایت تامین مالی جمعی برای استارت آپ‌های با رشد بالا

هزینه‌ها: 4000 تا 10000 دلار برای بررسی مالی و مستندات قانونی مقررات تامین مالی جمعی.

StartEngine یکی دیگر از پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی است که در آن می‌توانید از طریق شبکه بیش از 760000 سرمایه‌گذار احتمالی سایت، سرمایه خود را افزایش دهید.

به منظور باز کردن سرمایه‌گذاری برای عموم مردم، StartEngine امکان جمع‌آوری سرمایه از طریق مقررات تامین مالی جمعی را فراهم می‌کند، استثنایی از مقررات SEC که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا سقف ۵ میلیون دلار جمع‌آوری کنند. در حالی که این فرآیند نسبت به روش‌های سنتی جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران معتبر ساده‌تر است، اما همچنان الزامات مالی و قانونی سخت‌گیرانه ای دارد.

خوشبختانه، StartEngine بررسی مالی و مستندات قانونی لازم برای راه اندازی کمپین Reg CF را فراهم می کند. با این حال، هزینه اولیه بالایی نسبت به سایر سایت‌های تامین مالی جمعی دارد و برای شرکت‌هایی که به دنبال جذب بیش از ۵ میلیون دلار یا حتی بالاتر هستند، می‌تواند باشد.

شرکت‌ها می‌توانند با محدود کردن جمع‌آوری سرمایه خود در 107000 دلار، یا انتقال هزینه به سرمایه‌گذاران به صورت کارمزد 3.5 درصدی بالای قیمت سهم، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. با این وجود، StartEngine احتمالاً برای استارت‌آپ‌هایی که قبلاً درجاتی از اعتبارسنجی را تجربه کرده‌اند و پتانسیل رشد خود را نشان داده‌اند، بهترین است.

امروز برای کسب و کارتان پول جمع کنید
تامین مالی جمعی می‌تواند به کارآفرینان راهی برای شروع به جمع‌آوری پول مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار، سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه محصول یا تأمین مالی رشد کسب‌وکار با دسترسی به شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه ارائه دهد.

با این وجود، هنوز کمی شانس و تاکتیک‌های بازاریابی قبل از راه‌اندازی لازم است تا شما به اهداف جمع‌آوری سرمایه خود برسید. شما باید آگاهی خود را نسبت به ایده خود گسترش دهید و مردم را متقاعد کنید که به هر حال ارزش حمایت از آن را دارد، بنابراین کمپین خود را از راه درست برای افراد مناسب راه اندازی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا