نقش رسانه‌های اجتماعی در موفقیت تامین مالی جمعی

نقش رسانه‌های اجتماعی در موفقیت تامین مالی جمعی

بر اساس تحلیل اخیر محققان دانشگاه تگزاس در دالاس، نقش رسانه‌های اجتماعی در موفقیت یک کمپین تامین مالی جمعی در طول زمان متفاوت است و در 10 روز اول شروع یک کمپین بسیار مفید است.
تامین مالی جمعی روشی برای جمع‌آوری وجوه از اهداکنندگان فردی از طریق یک پلتفرم آنلاین است و رسانه‌های اجتماعی یک کانال رایج برای اطلاع رسانی درباره این تلاش‌ها هستند.
تامین مالی جمعی می‌تواند برای تامین مالی یک شرکت تجاری یا برای کمک مالی برای نیازهای شخصی یک فرد یا یک هدف غیرانتفاعی استفاده شود. گاهی اوقات، هنگام حمایت از یک شرکت تجاری، یک پاداش بالقوه مانند سهم شرکت یا دسترسی به محصولات شرکت وجود دارد.

موفقیت یک کمپین تامین مالی جمعی تا حد زیادی به دو عامل اصلی بستگی دارد:

اینکه کمپین چقدر خوب ارائه می‌شود و تعداد افراد مورد علاقه آن. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید به یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی قوی برای فیس‌بوک، لینکدین، اینستاگرام، توییتر نیاز دارید هر جایی که مخاطبان شما در آنجا حضور دارند.

حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌توانند برای ایجاد تبلیغات و برندسازی هدفمند برای انتشار توضیح در مورد کمپین شما استفاده شوند. تحقیقات نشان داده است که وقتی با افراد بیشتری در یک پلتفرم رسانه اجتماعی به اشتراک می گذارید، احتمال موفقیت شما نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، اگر با 10، 100 یا 1000 دوست فیس بوک اشتراک گذاری کنید، احتمال موفقیت به ترتیب 9، 20 و 40 درصد افزایش می‌یابد.

برای اکثر کمپین‌ها، تامین مالی جمعی از طریق فیس بوک مفیدترین رسانه اجتماعی است. با این حال، اشتراک‌گذاری توییت‌های تامین مالی جمعی در توییتر یا عکس‌ها و استوری‌ها در اینستاگرام نیز می‌تواند مفید باشد. برعکس، لینکدین باید فقط برای مخاطبان حرفه‌ای استفاده شود و استراتژی شما برای این پلتفرم باید کاملاً متفاوت از آنچه با دیگران استفاده می‌کنید باشد.

مورد دیگری که باید به خاطر بسپارید؟

محتوای شما نباید به دنبال فقط فروش محض باشد. 80 درصد از محتوای شما باید آموزنده باشد بدون اینکه ترفند بازاریابی آشکار باشد. این نوع پست‌ها باعث تعامل و اشتراک گذاری می‌شود و به ایجاد اعتماد با حامیان بالقوه کمک می‌کند.

چرا برای کمپین تامین مالی جمعی به رسانه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

خیلی ساده است. داشتن یک استراتژی خوب تامین مالی جمعی شانس شما را برای یک کمپین موفق افزایش می دهد. برای تامین مالی جمعی، فیس بوک به شما امکان تبلیغات و دستیابی به مخاطبان بسیار هدفمند را می‌دهد. سرمایه‌گذاری جمعی بدون فیس‌بوک باعث می‌شود که نتوانید پول کافی برای اجرای ایده کسب‌وکار خارق‌العاده خود را جمع آوری کنید. به طور مشابه، توییت‌های تامین مالی جمعی به شما امکان می‌دهند به گروه وسیعی از افراد همفکری که ممکن است به کمپین شما علاقه مند باشند دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام برای محتوای بصری عالی است و اگر کسب و کار شما مبتنی بر محصول باشد بهتر است از آن استفاده کنید.

فیس بوک دارای پایگاه کاربر فعال روزانه 1.32 میلیارد است که آن را به یک زمین بازی رسانه‌های اجتماعی عظیم تبدیل می‌کند. بهتر از همه، شما می‌توانید یک صفحه برای کمپین خود ایجاد کنید و یک انجمن کامل در اطراف آن بسازید. بعلاوه، با تبلیغات هدفمند برای مخاطبان خاص، زمان، پول و تلاش خود را برای ارسال پیام خود به مخاطبانی که علاقه ای به کمپین شما ندارند، تلف نخواهید کرد.

اگر به کمی متقاعد کردن نیاز دارید، در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که چرا یک استراتژی قوی در شبکه‌های اجتماعی تامین مالی جمعی مهم است:

  • به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
  • به مخاطبین هدفمندی دست پیدا کنید که بهتر به کمپین شما پاسخ دهند.
  • شما به راحتی می‌توانید حامیان یا سرمایه گذاران بالقوه بیشتری را جذب کنید.
  • این به شما امکان می دهد به طور منظم حامیان خود را با اخبار کمپین به روز کنید.
  • می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند ایجاد کنید.
  • محتوای بصری برای متقاعد کردن افراد مفید است و شما می توانید این کار را در پلتفرم‌های اجتماعی انجام دهید.
رسانه‌های اجتماعی ابزار مهمی برای ترویج و ایجاد حمایت از یک کمپین تامین مالی جمعی هستند

رسانه‌های اجتماعی ابزار مهمی برای ترویج و ایجاد حمایت از یک کمپین تامین مالی جمعی هستند. با اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های کمپین خود در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید سر و صدا ایجاد کنید و حامیان جدیدی را جذب کنید. بنابراین، دقیقا چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

1.اثبات اجتماعی را با پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود نشان دهید

حفظ پروفایل‌های رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مشروعیت آن را افزایش می ‌دهد. وقتی مردم می‌بینند که دیگران از پروژه شما حمایت می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که همین کار را انجام دهند. با اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های کمپین خود در رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید حمایتی را که دریافت می‌کنید به نمایش بگذارید و اثبات اجتماعی ایجاد کنید.

پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به روش‌های مختلفی به دستیابی به این نتایج کمک کنند.

مثلا:

حساب‌های تایید شده: بسیاری از پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی حساب‌های تایید شده را به مشاغل و سازمان‌ها ارائه می‌کنند که به تشخیص صحت محصول و شرکت پشت آن کمک می‌کند.
خدمات مشتری: پروفایل‌های رسانه های اجتماعی می‌توانند به عنوان راهی برای مشتریان باشند تا با یک شرکت در تماس باشند و سؤالات خود را بپرسند یا نگرانی‌های خود را در مورد یک محصول مطرح کنند. خدمات مشتری پاسخگو و مفید می‌تواند به ایجاد اعتماد و مشروعیت برای یک محصول کمک کند.
بررسی محصول: پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب به کاربران اجازه می‌دهند تا محصولات را بررسی و رتبه‌بندی کنند، که می‌تواند به سایر کاربران کمک کند تا کیفیت و اثربخشی یک محصول را بسنجند.
حضور برند: حضور قوی و مداوم در رسانه های اجتماعی می‌تواند به ایجاد شهرت یک برند و تثبیت آن به عنوان یک بازیگر قانونی در صنعت کمک کند.
بنابراین، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را شناسایی کنید که مخاطبان هدف شما در آن‌ها بیشتر فعال هستند، پروفایل‌هایی را روی آن‌ها ایجاد کنید و تعداد و نوع پست‌هایی را که به اشتراک می‌گذارید تعیین کنید.

یازده راه برای ایجاد استراتژی برنده در شبکه‌های اجتماعی

یازده راه برای ایجاد استراتژی برنده در شبکه‌های اجتماعی


قبل از اینکه حتی به ایجاد اولین پست خود فکر کنید، باید نقاط قوت و محدودیت‌های هر پلت فرم رسانه‌های اجتماعی را درک کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید واقعاً از آن برای دستیابی به موفقیت در تأمین مالی جمعی استفاده کنید. در اینجا چند مورد برای فکر کردن وجود دارد:

1.پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید:

برای کمپین تامین مالی جمعی خود باید حساب‌های رسانه اجتماعی ایجاد کنید، اما باید پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که برای کمپین شما مناسب هستند. فراموش نکنید که مطمئن شوید نام تجاری شما در کمپین و تمام حساب‌های اجتماعی شما یکسان است.

2.سازگاری با موبایل داشته باشید:

از آنجایی که اکثر کاربران رسانه‌های اجتماعی به حساب‌های خود در تلفن‌های هوشمند دسترسی دارند، صفحات سرمایه‌گذاری جمعی شما باید سازگار با موبایل باشد و از توابع ارسال متن برای اهدا پشتیبانی کند. شما حتی می‌توانید اینفلوئنسرها را استخدام کنید تا در این مورد صحبت کنند!

3.یک هشتگ خوب انتخاب کنید:

این کار افراد را تشویق می‌کند تا به مکالمه بپیوندند و همه پست‌های مربوط به کمپین شما را در یک فضای آسان برای یافتن جمع کنند. فراموش نکنید که از حامیان و اهداکنندگان بخواهید که از آن برای انتشار این خبر استفاده کنند!

4.از ترکیبی از محتوا استفاده کنید:

مخاطبان خود را با طیف وسیعی از پست‌ها درگیر کنید. برای مثال، پست‌های آموزنده، داستان‌هایی از طرفداران خود، به‌روزرسانی‌های کمپین، و ویدیوهای پشت صحنه از مراحل تولید. به خاطر داشته باشید که محتوای تولید شده تنها حدود 20 درصد باید فروش محور باشند و از مردم بخواهید که به کمپین شما کمک مالی کنند.

5.نتایج خود را ردیابی کنید:

نحوه عملکرد هر پست را نظارت کنید تا بتوانید درک درستی از پست‌هایی که مردم دوست دارند (یا نمی‌پسندند) و نحوه تعامل آنها با محتوای شما به دست آورید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید مخاطبان شما چه چیزی را دوست دارند و به شما امکان می‌دهد پست‌های بهتری ایجاد کنید و تعامل بیشتری ایجاد کنید.

6.خوشایند خبرنگاران:

بسیاری از روزنامه‌نگاران از توییتر برای یافتن سرنخ برای داستان‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین قرار گرفتن کمپین شما در مقابل چشمان آنها می‌تواند منجر به داستان‌های ارگانیک عالی شود که کمپین شما را در مقابل مخاطبان بسیار گسترده‌تری قرار می‌دهد.

7.یک جامعه بسازید:

از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با حامیان و حامیان بالقوه خود استفاده کنید. به نظرات پاسخ دهید یا سؤال بپرسید تا تعامل را افزایش دهید.

8.برنامه‌ریزی را یاد بگیرید:

اتوماسیون عالی است، به خصوص زمانی که به این معنی است که می‌توانید تمام محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را زودتر از موعد زمان بندی کنید. برای برنامه‌ریزی آسان و عملکردهای تحلیلی، پلتفرم‌هایی مانند HootSuite و Buffer را امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید که زمان‌بندی پست های خود را بر اساس زمانی که مخاطبان هدف شما آنلاین هستند، تعیین کنید.

9.یک عنصر انسانی اضافه کنید:

مردم عاشق یک داستان خوب هستند، بنابراین نشان دادن بنیانگذار خود و ارائه پس زمینه به نام تجاری شما عنصر انسانی را به ارمغان می‌آورد که مردم را تشویق می‌کند تا به کمپین شما علاقه مند شوند.

10.مشترکین ایمیل داشته باشید:

تبدیل فالوورهای رسانه‌های اجتماعی به حامیان یا مشتریان در مقایسه با مشترکین ایمیل می‌تواند چالش برانگیزتر باشد. دلیل اصلی دامنه توجه کاربران است ، افراد ممکن است به سرعت فیدهای رسانه های اجتماعی خود را مرور کنند و ممکن است همیشه برای خواندن یا تعامل با یک پست متوقف نشوند، به خصوص اگر قبلاً با نام تجاری یا محصول شما آشنا نباشند. به‌علاوه، با بازاریابی ایمیلی، کاربر باید فعالانه انتخاب کند که به‌روزرسانی‌ها را از شما دریافت کند، که می‌تواند نشان‌دهنده سطح بالاتری از علاقه در مقایسه با شخصی باشد که به سادگی صفحه شما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کند.

11.زود شروع کنید:

سعی کنید کانال‌های اجتماعی خود را چند ماه قبل از کمپین راه اندازی کنید. این به شما زمان می‌دهد تا کمی سر و صدا ایجاد کنید و مردم را هیجان زده کنید. سپس، زمانی که کمپین شما آماده راه‌اندازی شد، مردم بلافاصله آماده کمک مالی خواهند بود.

مثال عالی در شبکه‌های اجتماعی تامین مالی جمعی

5 مثال عالی در شبکه‌های اجتماعی تامین مالی جمعی

سرمایه‌گذاری جمعی در حال حاضر ارزش معاملاتی 8.5 میلیارد دلاری دارد. اگر می‌خواهید تکه‌ای از آن کیک را داشته باشید، بازی رسانه‌های اجتماعی شما باید به درستی انجام شود. نیاز به الهام دارید؟ ما پنج نمونه از کمپین‌های تامین مالی جمعی را گردآوری کرده‌ایم که از رسانه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری موفقیت‌آمیز سرمایه استفاده کرده‌اند.

1.Shower Strike:

این کمپین برای آب تمیز از هشتگ سادهShowerStrike # برای جذب فالوورها استفاده کرد.

2.باغ اجتماعی کیستون مونون:

جمع‌آوری بودجه برای باغ اجتماعی، این کمپین از پست‌های فیس‌بوک برای ابراز قدردانی از دنبال‌کنندگان استفاده کرد و این کمک‌ها همچنان ادامه داد.

3.لباس KNO:

این تولید کننده تی شرت آمریکایی محصولات خود را با عکس های جالب و بامزه در اینستاگرام به نمایش می گذارد.

Project Aware.4:

در حین تامین مالی جمعی برای محافظت از اقیانوس ها، این کمپین از تصاویر احساسی، پست های به موقع، هدفمند و یک هشتگ سرگرم کننده استفاده کرد.

World Bicycle Relief.5:

این کمپین تامین مالی جمعی، دوچرخه های مناسب مسیرهای ناهموار را در دست افرادی که به آنها نیاز دارند قرار داد و برای انجام آن، داستان هایی از حامیان خود در ارتباط با نتایج را به اشتراک گذاشت.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات به طور بالقوه بسیار موثرتر از پست‌ها در جذب ترافیک متعهد به وب سایت‌های تامین مالی جمعی هستند. آنها را می‌توان هم قبل از راه‌اندازی برای ایجاد سرنخ ایمیل و هم بعد از راه‌اندازی برای جذب ترافیک متعهد به صفحه کمپین خود استفاده کرد. در اینجا چند نکته برای ابداع تبلیغات رسانه‌های اجتماعی موثر برای کمپین‌های تامین مالی جمعی وجود دارد:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید:

از گزینه‌های هدف‌گذاری برای دستیابی به کاربرانی استفاده کنید که به احتمال زیاد به محصول شما علاقه مند هستند. اکثر پلتفرم‌ها به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهند تا کاربران را بر اساس عواملی مانند مکان، سن، علایق و رفتارها هدف قرار دهند.

از تصاویر جذاب استفاده کنید:

تصویر چیزی است که بیش از هر چیز دیگری توجه را به سمت تبلیغات جلب می‌کند، بنابراین از تصاویر یا ویدیوهای چشم نواز برای جلب توجه کاربران و نمایش محصول خود استفاده کنید.

از یک فراخوان برای اقدام واضح استفاده کنید:

از متن برای توضیح تصاویر خود استفاده کنید و یک فراخوان برای اقدام واضح در تبلیغ خود بگنجانید، مانند «بیشتر بدانید» یا «ثبت‌نام» تا کاربران را تشویق به برداشتن گام بعدی کنند.

انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید:

قالب‌های تبلیغاتی مختلف، مانند تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات چرخ و فلک، و تبلیغات مجموعه را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارند.

عملکرد تبلیغات خود را نظارت کنید:

در صورت امکان از تجزیه و تحلیل برای ردیابی عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند هزینه تبلیغات خود را بهینه کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

عملکرد تبلیغات خود را نظارت کنید

فیس بوک و گوگل هر دو پلتفرم های محبوبی هستند که می توانند برای تبلیغ یک کمپین با جذب ترافیک متعهد به آن موثر باشند. با توجه به Funded Today که از سال 2014 برای هزاران کمپین تامین مالی جمعی تبلیغات اجرا کرده است:

نقاط قوت تبلیغاتی فیس بوک در ایجاد لیست‌های بالقوه (یا مشابه آنها) با توجه به ویژگی‌های شخصی آنها (مانند جمعیت‌شناسی و/یا رفتارها و/یا علایق) و سپس هدف قرار دادن این لیست ها در کوتاه مدت تا فرسودگی است. این نقاط قوت برای هدف‌گیری مجدد در تجارت الکترونیک و همچنین برای هدف‌گذاری اولیه در تأمین مالی جمعی مناسب است، زیرا سازندگان باید در سریع‌ترین زمان ممکن از اعضای یک بخش جمعیت‌شناسی تخصصی سرمایه جمع‌آوری کنند. آنها آنچه را که ارائه می‌شود می‌خواهند تا زمانی که به آنها ارائه شود. تبلیغات فیس بوک همچنین به شما این امکان را می‌دهد که تعیین کنید کدام نوع تبلیغات موثرتر است، سپس می‌توانید آنها را به پست‌های فیس بوک تبدیل کنید.

نقاط قوت تبلیغات گوگل در هدف قرار دادن افراد در درازمدت بر اساس علاقه آنها به خرید محصولات یا خدمات خاص است. این نقاط قوت برای هدف‌گذاری اولیه در تجارت الکترونیک مناسب هستند، اما آنها برای تامین مالی جمعی مناسب نیستند، که در آن حامیان بالقوه نه به خاطر رفتار فعلی خود (مانند خرید ویترین محصولات مشابه) بلکه برای رفتار گذشته خود (مثل حمایت از پروژه‌های مشابه) بهتر مورد هدف قرار می‌گیرند – اما تبلیغات گوگل می‌تواند هنوز در جذب تعهدات تکمیلی برای کمپین های تامین مالی جمعی که به خوبی به تبلیغات فیس بوک پاسخ می‌دهند مفید باشد. گوگل همچنین می‌تواند با شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در محتوای و عناوین صفحه به شما کمک کند تا صفحه کمپین خود را برای مشاهده موتور جستجو بهینه کنید.
درست کردن تبلیغات سخت است، اما تبلیغات مناسب برای پروژه‌های مناسب به طور بالقوه می‌تواند تعهدات بسیار بیشتری را نسبت به سایر روش‌های جمع‌آوری سرمایه ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا