نقش کلیدی تامین مالی جمعی در دستیابی به تأثیرات اجتماعی

نقش کلیدی تامین مالی جمعی در دستیابی به تأثیرات اجتماعی

نقش کلیدی تامین مالی جمعی در دستیابی به تأثیرات اجتماعی

تحقیقات جدید بررسی می‌کند که چگونه پلتفرم‌های تامین مالی جمعی با تامین مالی سازمان‌های اجتماعی یا شرکت‌هایی که اهداف توسعه پایدار را پیش می‌برند، به تغییرات اجتماعی مثبت دست می‌یابند.

نقش سرمایه‌گذاری جمعی در بخش تأثیر در سال‌های اخیر به لطف روش منحصربه‌فرد آن برای جمع‌آوری سرمایه برای حمایت از سازمان‌ها و شرکت‌های اجتماعی، جذب سرمایه‌گذاران خرده‌فروش و بشردوستان به نوآوری اجتماعی و امکان مشارکت آنها به عنوان تأمین‌کنندگان راه‌حل‌های اجتماعی، افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی اگر راه‌هایی برای همکاری با سرمایه‌گذاران دیگر برای تأثیرگذاری پیدا کنند، مانند بنیادها، صندوق‌های تأثیرگذار یا مؤسسات مالی، یا انواع مختلف پلت‌فرم‌های تأثیرگذار تأمین مالی جمعی، می‌توانند تأثیری را که ایجاد می‌کنند، تقویت کنند.

برای مثال، بنیادها می‌توانند به پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی با ارائه سرمایه‌گذاری‌های لنگر (مثلاً ارائه 20 تا 30 درصد اول سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک کمپین)، یا از طریق ابزارهای تأمین مالی که به موجب آن بنیاد می‌تواند سهمی را مطابقت دهد، به پلتفرم‌های تأمین مالی کمک کنند تا خطر شکست کمپین را کاهش دهند.
پلتفرم‌های تامین مالی جمعی همچنین می‌توانند با به اشتراک گذاشتن جریان معاملات با صندوق‌های تاثیرگذار یا بانک‌ها و مؤسسات مالی که از سازمان‌ها و شرکت‌های اجتماعی با ابزارهای قابل بازپرداخت مختلف، مانند بدهی از حقوق صاحبان سهام حمایت کنند.

همکاری بین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی تأثیرگذار و سایر سرمایه‌گذاران برای تأثیرگذاری، فرصت‌های کلیدی را برای اکوسیستم تأثیر به ارمغان می‌آورد. پلتفرم‌های تامین مالی جمعی می‌توانند روندها، مانند نوع حامیان جذب شده را شناسایی کنند، بینش را به سیاست‌گذاران ارائه دهند و شاخص‌هایی تولید کنند که می‌تواند به پیش‌بینی کشش بالقوه بازار یک محصول یا خدمات کمک کند. جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها، برای مثال با به اشتراک گذاشتن گزارش‌های بررسی دقیق کمپین‌ها، از تکرار تلاش‌ها جلوگیری کنند و توسعه مشارکت‌ها را تسهیل نمایند.

ایجاد مشارکت‌های بلندمدت برای فعال کردن همکاری، یادگیری از یکدیگر و به اشتراک گذاشتن ابزار و تخصص بسیار مهم است. با این حال، این نیاز به استراتژی های همسو، اعتماد و زمان قابل توجهی و تعهد منابع انسانی دارد.

روبرتا بوسورگی (Roberta Bosurgi)، مدیر عامل (EVPA)گفت:

پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری جمعی نقش کلیدی در ایجاد تأثیر اجتماعی مثبت دارند و می‌توانند کاتالیزوری برای اشکال جدید همکاری با بازیگران تأثیرگذار مختلف باشند. «سایر سرمایه‌گذاران برای تأثیرگذاری باید بخشی از این فرآیند باشند تا از فرصت‌هایی که پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی به ارمغان می‌آورند استفاده کنند و به طور جمعی به آینده‌ای پایدار، منصفانه و فراگیر کمک کنند».

میشل اسکاتاگلینی (Michele Scataglini)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران (Fund4Impact)افزود:

«فعال کردن تطابق بین استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاران در یک برنامه تأثیرگذاری بسیار متنوع در سراسر جهان، نیازمند پلتفرم دیجیتالی است که از فناوری تأمین مالی جمعی و معیارهای تأثیر استفاده می‌کند. این نه تنها داده‌های غنی در مورد روندهایی ایجاد می‌کند که برای سرمایه‌گذاران اجتماعی، بنیادها و تمام سطوح دولتی ارزشمند است، بلکه به استارت‌آپ‌ها می‌آموزد که از همان ابتدا به طور مستقیم در اندازه‌گیری تأثیر شرکت کنند و اندازه‌گیری تأثیر را در (DNA)شرکت جاسازی کنند.»

چگونه سرمایه‌گذاری جمعی می‌تواند نقش کلیدی در دستیابی به تأثیر اجتماعی داشته باشد

تامین مالی جمعی راه طولانی را پیموده است. این روش به مردم کمک کرده است تا تأثیرات اجتماعی بزرگی را ایجاد کنند. پلتفرم‌های معروف ضریب اعتماد را در اهداکنندگان افزایش داده‌اند. آنها همچنین کمک‌های مالی خوبی از بسیاری در سراسر جهان دریافت کرده‌اند. نشان دادن اصالت دلیل جذب سرمایه و حفظ شفافیت در تمامی مراحل تامین مالی جمعی مهم است. این کلید دریافت مداوم کمک‌های مالی است. بنابراین، این بهترین راه برای جمع‌آوری سرمایه در مدت زمان کوتاه است.
تأمین مالی جمعی به روش‌های زیر تأثیر اجتماعی ایجاد می‌کند:

دسترسی بهتر:

عصر دیجیتال کنونی امکان دسترسی و پخش شگفت انگیز هر پیامی را فراهم کرده است. بنابراین، کسانی که به بودجه نیاز دارند از پلتفرم‌هایی مانند (Kickstarter) برای جمع آوری سرمایه استفاده می کنند. به عنوان مثال، کارآفرینان یا افراد می توانند ایده‌های خود را پخش کنند. آنها می‌توانند از مردم برای کمک به آنها در رسیدن به اهداف خود و تحقق رویاهایشان درخواست همکاری کنند.

ارائه کمپین‌های خلاقانه

ارائه کمپین‌های خلاقانه:

ویدیوها و داستان های تاثیرگذار می‌توانند کمپین‌های قانع کننده‌ای برای تامین مالی جمعی ایجاد کنند. اینها طوری ساخته شده‌اند که تامین مالی جمعی برای هر هدف اجتماعی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

ساده کردن تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی

ساده کردن تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی:

تامین مالی جمعی به ایجاد یک زیرساخت متمرکز برای جذب سرمایه کمک می‌کند. این شامل به اشتراک‌گذاری درخواست‌ها و کمپین‌هایی برای جمع‌آوری سرمایه است. سپس جمع‌آوری یا برداشت وجوه و ارسال بازخورد نامه‌ها به صورت جداگانه وجود دارد. پلتفرم‌های تامین مالی جمعی وجود دارند که در این امر کمک می‌کنند. آنها این کار را با خودکار کردن تمام فعالیت‌ها و زیر یک سقف انجام می‌دهند.

کنترل فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات

کنترل فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی و تبلیغات:

کسانی که مایل به جمع‌آوری سرمایه برای یک هدف اجتماعی هستند، می‌توانند فعالیت‌های کمپین بازاریابی برای تامین مالی جمعی را از زمان راه‌اندازی تا بازخورد نهایی کنترل کنند. پاسخ‌های مخاطبان هدف را می توان برای بهینه‌سازی تلاش های بازاریابی تحلیل کرد. علاوه بر این، چندین پلت فرم بازاریابی آنلاین برای دستیابی به مخاطبان هدف مناسب استفاده می‌شود.

پایین نگه داشتن طرح تأثیر اجتماعی

پایین نگه داشتن طرح تأثیر اجتماعی:

هنگامی که هدف از جمع‌آوری کمک‌های مالی به خیرین منتقل می‌شود، کمک‌های مالی بسیار ناچیز هم اگر به طور منظم انجام شود پذیرفته می‌شود. این به این دلیل است که تلاش‌های کوچک و در عین حال مداوم تفاوت ایجاد می‌کند. از آنجایی که بیشتر مردم کمک‌های مالی آنلاین را انتخاب می‌کنند، به طور منظم در مورد نحوه استفاده از کمک‌های خود برای ایجاد تأثیر اجتماعی به روز می‌شوند. این به ایجاد حس اعتماد در بین اهداکنندگان کمک می‌کند. بنابراین آنها برای ادامه کمک‌های مالی برای رسیدن به هدف احساس انگیزه می‌کنند.

استفاده از تکنیک‌های خلاقانه برای دریافت پشتیبانی آنلاین برای یک هدف اجتماعی

استفاده از تکنیک‌های خلاقانه برای دریافت پشتیبانی آنلاین برای یک هدف اجتماعی:

سرمایه‌گذاری جمعی می‌تواند با ارتباط با برندها و افراد مشهوری که از قبل در میان توده‌ها مشهور هستند و مایل به مشارکت در یک هدف اجتماعی هستند، موفقیت‌آمیز باشد. همچنین برگزاری رویدادها می‌تواند به جلب توجه اهداکنندگان کمک کند. نکته اصلی در حین انجام همه اینها حفظ شفافیت و هماهنگی است. درک و اعتماد اهداکنندگان به هدفی که برای آن اهدا می‌کنند، همکاری را آسان می‌کند.

مزایا و معایب تامین مالی جمعی برای کارآفرینان اجتماعی چیست

مزایا و معایب تامین مالی جمعی برای کارآفرینان اجتماعی چیست؟

تامین مالی جمعی روشی محبوب برای جمع‌آوری پول برای کارآفرینان اجتماعی است که می‌خواهند تأثیر مثبتی در جهان ایجاد کنند. اما آیا این بهترین گزینه برای پروژه است؟ در ادامه، با مزایا و معایب سرمایه‌گذاری جمعی برای کارآفرینان اجتماعی آشنا می‌شوید.

مزایای تامین مالی جمعی برای کارآفرینان اجتماعی


سرمایه‌گذاری جمعی می‌تواند مزایای زیادی برای کارآفرینان اجتماعی داشته باشد، مانند آزمایش و اعتبارسنجی یک ایده و بازار و پتانسیل تاثیرگذاری آن قبل از راه‌اندازی یک محصول یا خدمات. همچنین می‌تواند به ایجاد یک جامعه وفادار از حامیان، مشتریان و طرفدارانی که چشم‌انداز و ماموریت مشترکی دارند کمک کند. علاوه بر این، تامین مالی جمعی می تواند آگاهی و دیده شدن یک پروژه و هدف را افزایش دهد و توجه و مشارکت رسانه‌ها را به خود جلب کند. علاوه بر این، می‌تواند به اجتناب از منابع مالی سنتی که ممکن است معیارهای سخت‌گیرانه، نرخ‌های بهره بالا یا تقاضای سهام داشته باشند، کمک کند، در حالی که کنترل و مالکیت کامل پروژه و تأثیر اجتماعی آن را حفظ می‌کند.

معایب تامین مالی جمعی برای کارآفرینان اجتماعی


تامین مالی جمعی دارای اشکالات و چالش‌هایی برای کارآفرینان اجتماعی است، مانند فرآیند زمان بر و منابع فشرده برنامه‌ریزی، برای راه‌اندازی و مدیریت یک کمپین موفق. علاوه بر این، اگر نتوانید به هدف تامین مالی خود برسید یا در اجرای وعده‌های خود به حامیان خود با تاخیر مواجه شوید، می‌تواند مخاطره‌آمیز و استرس زا باشد. علاوه بر این، می‌تواند رقابتی و شلوغ باشد زیرا بسیاری از پروژه‌های دیگر وجود دارد و باعث رقابت برای جلب توجه می‌شود. علاوه بر این، حفظ و مقیاس‌بندی پروژه و تأثیر آن فراتر از مرحله اولیه تأمین مالی جمعی می‌تواند دشوار باشد مگر اینکه یک مدل تجاری و استراتژی روشن داشته باشید. در نهایت، بسته به نوع پلتفرم، در مورد ماهیت پروژه و محل حامیان شما، ممکن است مسائل قانونی، اخلاقی و مقرراتی ایجاد شود.

نحوه انتخاب تامین مالی جمعی


سرمایه‌گذاری جمعی ممکن است راه حل ایده آل برای کارآفرینان اجتماعی نباشد، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینها شامل مراحل پروژه، نوع، درخواست تجدیدنظر و امکان سنجی است. به عنوان مثال، تامین مالی جمعی برای پروژه‌های در مراحل اولیه که نیاز به بودجه اولیه یا اعتبار دارند، به جای پروژه‌های بالغی که نیاز به سرمایه رشد یا توسعه دارند، مناسب‌تر است. علاوه بر این، پروژه‌ها باید یک مشکل اجتماعی، راه‌حل و تأثیر واضح و قانع‌کننده، و همچنین داستان، ارزش پیشنهادی و تمایز قوی و منحصربه‌فرد داشته باشند. در نهایت، پروژه باید دارای یک هدف، جدول زمانی و قابل تحویل واقع بینانه و قابل دستیابی باشد.

چگونه در تامین مالی جمعی موفق شویم

تامین مالی جمعی موفقیت تضمین شده ای برای کارآفرینان اجتماعی نیست، زیرا مستلزم آماده سازی، اجرا و پیگیری قابل توجهی است. برای افزایش شانس موفقیت، باید در مورد کمپین‌های سرمایه‌گذاری جمعی موفق در زمینه کاری خود تحقیق کنید و پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید که با اهداف و نیازهای پروژه شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، کمپین خود را به طور کامل با تعیین هدف بودجه، ضرب الاجل، پاداش و بودجه برنامه‌ریزی کنید. هنگام راه‌اندازی کمپین، آن را از طریق کانال‌های مختلف به شبکه خود و مخاطبان هدف تبلیغ کنید. در نهایت، مهم است که با ارسال جوایز به حامیان خود به وعده‌های خود عمل کنید و آنها را از پیشرفت و تأثیر خود مطلع کنید. به دنبال بازخورد و ارجاع آنها برای ایجاد روابط با آنها باشید.

پلتفرم‌های تامین مالی جمعی برای پروژه‌های تاثیر اجتماعی

پروژه‌هایی که کارآفرینی اجتماعی را ترویج می‌کنند، با هدف افزایش آگاهی و کمک به تغییر آینده هستند. کسانی که بخشی از جنبش هستند در تلاش برای دستیابی به تغییر در تمرکز هستند، تغییر در اولویت‌های مردم که در آن همکاری و حمایت قبل از فروش و بیرون راندن رقابت است.
کارآفرینی اجتماعی سرمایه‌گذارانی را جذب می‌کند که نه تنها به دنبال بازده مالی هستند، بلکه به دنبال فرصتی برای ایجاد تفاوت هستند.
انواع مختلف تامین مالی جمعی بر اساس پروژه، اهداف پروژه، مرحله توسعه و نوع سرمایه‌گذاری متفاوت است. برای ادامه، فهرستی از پنج پلتفرم تامین مالی جمعی را که کارآفرینی اجتماعی را ترویج می‌کنند، گردآوری کرده‌ایم.
«Bolsa Social» – پلتفرمی که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران اجتماعی را گرد هم می‌آورد. سرمایه‌گذاری اخلاقی در کسب‌وکارها در مرحله توسعه را ترویج می‌کند، در حالی که به دنبال کمک به دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل از طریق کسب‌وکارهایی است که تأثیر مثبت دارند.
Verkami» «برای پروژه‌های فرهنگی راه‌اندازی شده است. این پلتفرم جدید علاقه زیادی به دنیای هنر دارد و توسط پیشگامان تامین مالی جمعی در اروپا مدیریت می‌شود. هدف اصلی آن این است که کاربران سرمایه‌گذاری جمعی را در محیطی قابل اعتماد، متعهد و مثبت تجربه کنند.
Teaming» «یک وب سایت بسیار شهودی است که به کاربران امکان می دهد پروژه مورد نظر خود را با مبلغ 1 یورو در ماه تامین مالی کنند. این پلتفرم که برای استفاده توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذاران طراحی شده است، متشکل از شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و همچنین افراد است. آنها تاکنون بیش از 12 میلیون یورو جذب کرده‌اند.
Namlebee» «حتی خارق‌العاده‌ترین پروژه‌ها نیز می‌توانند منبعی برای تأمین مالی مشارکتی پیدا کنند. چه بخواهید مستندی درباره فعالان در معرض تهدید تولید کنید، چه در حال انجام تحقیقات تاریخی باشید، چه برنامه‌ای فرهنگی-اجتماعی داشته باشید که به یک ساختمان قدیمی روح ببخشد، این پلتفرم هر ایده‌ای را ممکن می‌سازد.
Indiegogo» «یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر پاداش که از کسب‌وکارهای کوچک و ابتکارات تجاری پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که کمپین خود را قبل از شروع جمع‌آوری سرمایه عمومی کنند و پس از پایان کمپین اصلی، به تبلیغ محصول ادامه دهند.

سخن آخر

پلتفرم‌های تامین مالی جمعی یک شبکه بین المللی برای برنامه‌های تاثیر اجتماعی خود دارند. این یک زنجیره برای کمک به مردم حتی در مناطق دور دست ایجاد می‌کند. آنها در تلاش برای انجام کاری کمک می‌کنند. برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تأثیر اجتماعی به اهداکنندگان کمک می‌کند تا طرحی را انتخاب کنند که برای آنها مناسب‌تر است. بنابراین، با تامین مالی جمعی، یک شبکه گسترده ایجاد می‌شود. این شبکه خیرین متعددی دارد که کمک‌های منظم و تاثیرگذاری را برای تحقق یک هدف اجتماعی ارائه می‌کنند.

منابع:

https://www.ketto.org/blog/importance-of-crowdfunding-in-creating-social-impact

https://www.linkedin.com/advice/1/what-pros-cons-crowdfunding-social-entrepreneurs

https://www.evpa.ngo/insights/crowdfunding-plays-key-role-achieving-social-impact

https://efectocolibri.com/5-crowdfunding-platforms-for-social-impact-projects

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا