چگونه انتظارات حامیان تامین مالی جمعی خود را مدیریت و ایجاد اعتماد کنید

چگونه انتظارات حامیان تامین مالی جمعی خود را مدیریت و ایجاد اعتماد کنید

پلتفرم‌های تامین مالی جمعی مانند Kickstarter، Indiegogo و GoFundMe به دموکراتیک کردن دسترسی به بودجه کمک کرده‌اند و به بسیاری از افراد و کسب‌وکارهای کوچک قدرت داده‌اند تا ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند.
اما قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد! و یکی از مهمترین مسئولیت‌های کمپین تامین مالی جمعی، مدیریت انتظارات حامیان است.
یکی از حقایق تلخ کمتر شناخته شده در مورد اجرای یک کمپین تامین مالی جمعی این است که برنامه‌ها همیشه طبق برنامه پیش نمی‌رود. در واقع، می‌توان با اطمینان گفت که در طول اجرای پروژه و کمپین تامین مالی جمعی اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ خواهد داد.

ممکن است پس از اینکه با موفقیت تامین مالی شدید، هنگام کار با سازنده تاخیر داشته باشید.

ممکن است متوجه شوید که حامیان شما واقعاً می‌خواهند که یک پاداش خاص ارائه دهید، اما این کار کل بودجه شما را به هم می‌زند.
خبر خوب این است که حامیان با تجربه با تاخیرها و رویدادهای غیرمنتظره آشنا هستند. حمایت از یک کمپین تامین مالی جمعی معامله‌ای بسیار خام‌تر و نامطمئن‌تر از خرید یک محصول از یک فروشگاه تجارت الکترونیک است.

اما، پروتکل خاصی وجود دارد که در صورت مواجهه با هر گونه اتفاق ناگوار، حامیان انتظار دارند که شما انجام دهید.

راه درستی برای ارتباط با طرفداران، قدردانی از آنها، به‌روزرسانی‌ها، اخبار بد، و تجمع حامیان در پایان کمپین شما وجود دارد، زمانی که آنها فقط چند ساعت فرصت دارند تا پاداش خود را دریافت کنند!
در ادامه، نکاتی برای مدیریت انتظارات حامیان تامین مالی جمعی شما بررسی خواهیم کرد.

در کل فرآیند شفاف باشید

در کل فرآیند شفاف باشید

شفافیت یعنی به‌روزرسانی حامیان خود، در صورت بروز مشکلات در طول اجرای پروژه.
در مدیریت انتظارات حامیان تامین مالی جمعی، شفافیت عامل کلیدی است. از همان ابتدای کمپین خود، در مورد آنچه ارائه می‌دهید و آنچه حامیان می‌توانند در ازای حمایت خود انتظار داشته باشند، واضح باشید.
همچنین مهم است که هر گونه خطر یا چالش بالقوه‌ای را که ممکن است در طول پروژه ایجاد شود افشا کنید و در مورد پیشرفت خود و هر گونه شکست در مسیر صادق باشید.

هیچ قولی ندهید که قابل تحقق نباشد، این امر می‌تواند منجر به ناامیدی شود و در نهایت باعث تبلیغات بد برای شما از طرف حامیان ناراضی شود. اگر تمام پیشنهادات خود را در بازه‌های زمانی اعلام شده خود انجام دهید و جریان خوبی از به‌روزرسانی‌ها را ارائه دهید، احتمالاً حامیانی به دست خواهید آورد که فراتر از کمپین از شما حمایت می‌کنند.
هرچه شفاف‌تر باشید، اعتماد بیشتری با حامیان خود ایجاد خواهید کرد.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

یک اشتباه رایج که سرمایه‌گذاران جمعی مرتکب می‌شوند، تعیین اهداف غیر واقعی است. در مورد آنچه می‌توانید انجام دهید با منابعی که در دست دارید واقع بین باشید. بیش از آنچه که می‌توانید قول ندهید.
هنگام تعیین اهداف، زمان و منابع مورد نیاز برای دستیابی به آنها را در نظر بگیرید. بیش از حد جاه‌طلب نباشید و اهدافی را تعیین نکنید که دستیابی به آنها غیرممکن است. در عوض، اهداف واقع بینانه و قابل دستیابی را تعیین کنید که به شما کمک می‌کند شتاب ایجاد کنید و به سمت هدف نهایی خود پیشرفت کنید.

به طور منظم با حامیان ارتباط برقرار کنید

به طور منظم با حامیان ارتباط برقرار کنید

برقراری ارتباط منظم برای اطلاع و درگیر نگه داشتن حامیان ضروری است. به‌روزرسانی‌های منظم در مورد پیشرفت پروژه خود ارائه دهید و به حامیان خود در مورد هرگونه تغییر یا تأخیر که ممکن است بر تحویل پاداش‌های آنها تأثیر بگذارد اطلاع دهید.

تنظیم یک برنامه منظم به روز رسانی، مانند یک خبرنامه ایمیلی هفتگی یا ماهانه را در نظر بگیرید تا حامیان خود را در جریان نگه دارید. همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌ها و تعامل با حامیان خود استفاده کنید.

منتظر نمانید تا حامیانتان با شما تماس بگیرند، ابتکار عمل را به عهده بگیرید تا آنها را در طول کل فرآیند مطلع و درگیر نگه دارید.
ارتباط خوب با مشتریان این روزها بسیار مهم است، در همان ابتدای کسب و کار می‌تواند افراد را به سمت شما جذب کند و به مرور زمان باعث وفادار نگه داشتن مردم می‌شود.

به سوالات و نگرانی‌ها پاسخگو باشید

به سوالات و نگرانی‌ها پاسخگو باشید

این احتمال وجود دارد که حامیان شما در طول کمپین سوالات و نگرانی‌هایی داشته باشند. مطمئن شوید که به همه پاسخ می‌دهید، و حتی در نظر داشته باشید که بخش پرسش‌های متداول را در کمپین خود راه‌اندازی کنید و مرتباً آن را به‌روزرسانی کنید. با در نظر گرفتن این سؤالات و بازخوردها، بینش‌های ارزشمندی در مورد اینکه مردم چگونه به کسب و کار شما نگاه می‌کنند به دست می‌آورید که می‌تواند به بهبود روابط کسب و کار در طول زمان کمک کند.

اگر به روز رسانی نداشته باشید و به سوالات حامیان، مشتریان یا سرمایه‌گذاران پاسخ ندهید، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها به حدس و گمان‌های منفی درمورد شما بپردازند. آنها شروع به طرح سوالاتی مانند زیر خواهند کرد:

  • “آیا این پروژه یک کلاهبرداری است؟”
  • «آیا خالق پروژه واقعاً به ما اهمیت می‌دهد؟»
  • “اگر او مشغول کار روی محصول است، چرا در _ پست می‌گذارد.”
  • «چرا من هنوز پاداشم را نگرفتم! من بازپرداخت می‌خواهم.»

شما نباید به حامیان خود این گزینه را بدهید که حتی به طور خلاصه در مورد بدترین سناریو فکر کنند.این موضوع نه تنها به رابطه‌ای که با آنها ایجاد کرده‌اید آسیب می‌زند، بلکه ممکن است فرد کمی عصبانی شود، در صفحه عمومی کمپین پیام ارسال کند و به برند شما آسیب برساند.

احساسات بر اطلاعات غلبه می‌کند.

احساسات بر اطلاعات غلبه می‌کند.

وقتی صحبت از روابط با حامیان می‌شود، احساسات بر اطلاعات غلبه می‌کند. همیشه به این فکر کنید که چه احساسی را با یک به‌روزرسانی، نظر یا ایمیل خاص منتقل می‌کنید.
آیا لحن شما مملو از التماس، استیصال یا آزردگی است؟

یا از محلی پرشور، خوش‌بین، همراه با فروتنی و احترام با حامیان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟
اغلب اوقات، فراموش کردن و توجه نکردن به صدا و لحن خود می‌تواند بعداً دوباره ما را آزار می‌دهد. زمانی که حامیان یا مشتریان آینده صفحه تامین مالی جمعی ما را به اشتراک می‌گذارند و نظرات قبلی را که داده‌ایم یا به‌روزرسانی‌هایی که نوشته‌ایم نگاه می‌کنند.


هر بار که با حامیان یا سرمایه گذاران ارتباط برقرار می‌کنید، فرصتی برای انتقال اطلاعات و مرتبط کردن احساس خاصی با شما یا برندتان است. از این فرصت به بهترین روش ممکن استفاده کنید و به آنها این احساس را بدهید که :

  • نظر آنها شنیده می‌شود و مورد توجه قرار می‌گیرد.
  • سازندگان به پروژه اهمیت می‌دهند و سخت تلاش می‌کنند تا به وعده‌های خود عمل کنند.
  • آنها بخشی از فرایند بزرگی هستند، یک پروژه جدید جالب که قرار است دنیا را تغییر دهد، حتی به روشی کوچک.

هرگز وارد مشاجره نشوید

هرگز وارد مشاجره نشوید

بحث کردن هیچ هدفی ندارد، جز اینکه در صورت «برنده شدن»، نفس و منیت شما را تحت تأثیر قرار دهد و در صورت «بازنده شدن» طرف مقابل را از خود دور خواهید کرد.

مشاجره آنلاین همیشه تاثیر مخرب بیشتری دارد. زمانی که سایر حامیان در جریان مشاجره شما قرار گیرند و یا آنچه نوشته‌اید را می‌خوانند، جامعه را به‌طور کلی ناراحت می‌کند.

یک قانون سرانگشتی: مؤدب، متواضع و دلسوز باشید. فقط به این دلیل که یک پشتیبان یا مشتری یک نگرانی را مطرح می‌کند، به این معنی نیست که آنها تنها کسانی هستند که این نگرانی را دارند. به احتمال زیاد، دیگران نیز چنین می‌کنند، آنها فقط هنوز چیزی نگفته‌اند.

رابطه = شخصیت + قول

رابطه = شخصیت + قول

وقتی صحبت از ایجاد استقلال و بازاریابی آنلاین می‌شود باید همیشه به شیوه‌ای حرفه‌ای رفتار کنید، رسمی بنویسید و زندگی و تجارت را بسیار جدی بگیرید.، این اصول نمی‌تواند دور از واقعیت باشد.
مردم با مردم ارتباط برقرار می‌کنند، نه برندها یا محصولات، به خصوص اگر اولین بار باشد که از یک کسب و کار جدید خرید می‌کنند.
بهترین راه برای ایجاد اعتبار آنلاین این است که به سادگی به وعده‌های خود عمل کنید.
راه دوم این است که کمی از شخصیت خود را در ترکیب قرار دهید، که ایجاد یک رابطه مثبت با حامیان خود را آسان‌تر می‌کند. آنها متوجه خواهند شد که شما کی هستید و به چه مواردی اهمیت می‌دهید.

در اینجا چند راه جالب وجود دارد که می‌توانید شخصیت خود را نشان دهید:

  • به یک رویداد جاری بی‌طرف ارجاع داده و نظر دهید.
  • با لحن محاوره‌ای بنویسید (متن خود را با صدای بلند بخوانید) و از اصطلاحات استفاده کنید.
  • یک داستان جذاب یا خنده دار بگویید.
  • یک واقعیت شخصی مرتبط در مورد خود را به اشتراک بگذارید.
  • شما نباید بیش از حد به روز رسانی، نظر یا ایمیل را در مورد خود یا شخصیت خود انجام دهید، اما یک یا دو جمله می‌تواند به پر کردن شکاف بین شما و افراد جدیدی که شما را در فضای مجازی کشف کرده‌اند کمک کند.

چندین رسانه و پلتفرم را در نظر بگیرید

چندین رسانه و پلتفرم را در نظر بگیرید

بدون شک، ویدئو و صدا رسانه‌ای بسیار غنی‌تر از متن هستند. می‌توانید از ویدئو و صدا برای توسعه بیشتر رابطه با حامیان خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید داستان خود را بگویید یا به‌روزرسانی‌ها را در چندین پلتفرم مانند موارد زیر به اشتراک بگذارید:
توییتر
انجمن‌های تامین مالی جمعی
فیس بوک
اینستاگرام
لینکدین
پست الکترونیک
وبلاگ و پادکست خودتان

فراخوان خود را به عمل تبدیل کنید

به عبارت ساده، یک تماس برای اقدام به حامیان شما می‌گوید که بعد از خواندن به روز رسانی، تماشای یک ویدیو، یا دیدن ایمیل شما چه کاری باید انجام دهند.

پس از اینکه توجه مخاطبان را جلب کردید، میتوانید به آنها بگویید حالا چه انتظاری از آنها دارید، انتظاراتی مانند:

  • گذاشتن پیام پایین پست‌های به روز رسانی شما
  • انتخاب یک افزانه مرتبط با سایت شما
  • درخواست بالا بردن تعهد
  • اشتراک گذاشتن پروژه شما
  • پیام‌های فراخوان اغلب در بازاریابی استفاده می‌شوند و همچنین بخش مهمی از تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به حامیان تامین مالی جمعی یا پس از موفقیت کمپین شما، هدایت بازدیدکنندگان به یک وب‌سایت خاص هستند.

به وعده‌های خود عمل کنید

به وعده‌های خود عمل کنید

در نهایت، بهترین راه برای مدیریت انتظارات حامیان تامین مالی جمعی این است که به وعده‌های خود عمل کنید. مطمئن شوید که می‌توانید پاداش‌ها و مزایایی را که قول داده‌اید و در بازه‌های زمانی توضیح داده شده در طول کمپین ارسال کنید.
ارز اصلی آنلاین پول نیست. حتی پیروان یا پشتیبان‌ها هم نیستند بلکه روابط و اعتبار است.

هر یک از این عناصر در مدیریت انتظارات با یکدیگر قابل تعویض هستند و همه از اهمیت یکسانی برخوردارند. با دنبال کردن این مراحل، به خوبی می‌توانید به اهداف کمپین خود برسید و پایگاهی از مشتریان وفادار برای آینده بسازید.

منابع:

https://sidekick-finance.medium.com/how-to-manage-expectations-and-build-trust-with-your-crowdfunding-backers-838ac4379b85

https://www.crowdcrux.com/tips-for-communicating-with-your-kickstarter-backers/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا