چگونه یک کمپین تامین مالی جمعی موفق اجرا کنیم

چگونه یک کمپین تامین مالی جمعی موفق اجرا کنیم

زمانی که بهترین وام‌های تجاری دور از دسترس هستند، تامین مالی جمعی می‌تواند جایگزین معقولی باشد. با این حال، گاهی اوقات گفتن موفقیت در تامین مالی جمعی آسان‌تر از انجام آن است. چگونه مشتریان را متقاعد می‌کنید که کمپین شما را تامین مالی کنند، در حالی که آنها راه‌های بسیار دیگری برای خرج کردن پول خود دارند؟خوشبختانه، داستان‌های موفقیت آمیز تأمین مالی جمعی، بینشی را در مورد مراحلی که می‌توانید برای بهبود شانس کمپین خود برای دستیابی به اهداف آن بردارید، ارائه می‌دهد. تامین مالی کسب و کار شما می‌تواند به آسانی دنبال کردن راه دیگرانی باشد که این کار را از طریق تامین مالی جمعی انجام داده‌اند.

سرمایه گذاری جمعی چگونه کار می کند

سرمایه گذاری جمعی چگونه کار می کند

در تأمین مالی جمعی، جزئیات پروژه خود، از جمله اینکه چرا به دنبال تأمین مالی هستید را به یک پلتفرم تأمین مالی در دسترس عموم اضافه می‌کنید. این پلتفرم معمولاً یک وب سایت بسیار کاربرپسند و به راحتی قابل پیمایش از یک شرکت اختصاص داده شده به کمپین های تأمین مالی جمعی مانند Kickstarter یا Indiegogo است. ابزارهایی که می‌توانید در هنگام ورود به سیستم به آنها دسترسی داشته باشید، توضیح پروژه و جذابیت آن را آسان می کند. صفحه تامین مالی جمعی برای کمپین شما ارزش پروژه شما را برای سرمایه گذاران بالقوه روشن می‌کند.

هر کسی که با کمپین تامین مالی جمعی شما روبرو شود می‌تواند به پروژه شما کمک کند. این مشارکت کنندگان اغلب به عنوان “سرمایه گذاران” در زبان تامین مالی جمعی شناخته می‌شوند. اگر در کسب و کار خود سهام (سهام عمومی) را به آنها پیشنهاد دهید، اغلب سرمایه گذاران را قوی‌تر جذب خواهید کرد. این تاکتیک به عنوان تامین مالی جمعی سهام شناخته می‌شود.

آیا میدانستید؟

از طریق سرمایه‌گذاری جمعی، مشتری متوسط شما می‌تواند به یک سهامدار خرد در تجارت شما تبدیل شود. این بدان معناست که مشتریان شما به همان اندازه که از نظر احساسی سرمایه گذاری می کنند، در تجارت شما سرمایه گذاری مالی می‌کنند.

از طرف دیگر، می‌توانید به سرمایه‌گذاران خود پاداش‌های ملموسی برای مشارکت‌هایشان ارائه دهید. برای مثال، فرض کنید در حال تامین مالی یک بازی رومیزی هستید که امیدوارید آن را طراحی، تولید و بفروشید. در این صورت، ممکن است این انتظار وجود داشته باشد که پس از تولید، بازی را برای افرادی ارسال کنید که بیش از مقدار مشخصی مشارکت دارند. تقریباً برای همه کمپین‌ها، کالاهای مارک دار می‌تواند یک پاداش عالی برای سرمایه‌گذاران باشد.

چگونه یک کمپین سرمایه گذاری جمعی موفق اجرا کنیم

در اینجا مواردی که کارشناسان درباره اجرای یک کمپین موفقیت آمیز تامین مالی جمعی می‌گویند را جمع آوری کرده‌ایم.

1.یک هدف روشن تعیین کنید.

یک هدف روشن تعیین کنید

تعیین یک هدف مشخص برای مقدار بودجه ای که باید جمع آوری کنید، یکی از راه های جذب حامیان است. مطمئن شوید که هدف تامین مالی شما واقع بینانه است.

سیوا ماهش (Siva Mahesh)، مدیرعامل Dreamshala، به Business News Daily گفته است: افراد اگر بتوانند خط پایان را ببینند، تمایل بیشتری برای پشت سر گذاشتن پروژه شما خواهند داشت.

2.از افراد متخصص کمک بگیرید.

برایان هوکس (Brian Hooks)، مالک Left of BANG Entertainment می‌گوید: «بزرگترین نکته و مهم‌ترین عنصر برای یک کمپین سرمایه گذاری جمعی موفق این است که آن را به تنهایی انجام ندهید. شرکت یا فردی را بیابید که در کمپین‌های تامین مالی جمعی تخصص دارد. آنها مطمئن خواهند شد که تمام عناصر مورد نیاز برای ایجاد یک کمپین قوی را بررسی می‌کنید.

همچنین مهم است که یک پلتفرم تأمین مالی جمعی معتبر را انتخاب کنید که به شما کمک کند تا بودجه مورد نیاز خود را دریافت کنید. اگرچه Kickstarter معمولاً بهترین گزینه برای شماست، می‌توانید جایگزین‌های Kickstarter را نیز در نظر بگیرید.

3.داستان کسب و کار خود را بگویید.

داستان کسب و کار خود را بگویید

مردم می‌خواهند بدانند که پول خود را به چه کسی می‌دهند و چرا باید به او و کارش اهمیت دهند. یک حکایت معتبر و به یاد ماندنی می تواند راه درازی داشته باشد. سختی های بی سابقه بسیاری از مشاغل کوچک را تحت تأثیر قرار داده است، و مهم است که صادق باشید و نیازهای خود را بیان کنید.

ماهش اظهار داشت باید داستان پشت کسب و کار خود و اینکه چرا داشتن این سرمایه برای شما مهم است را توضیح دهید. همچنین «هنگام ایجاد یک کمپین، ضروری است تا حد امکان جزئیات را عنوان کنید. مردم می‌خواهند کمک کنند، اما اگر داستان شما نامشخص است، ممکن است مردد باشند. اصیل و شفاف باشید.»

4.یک ویدیوی تبلیغاتی برای کمپین خود ایجاد کنید.

یک ویدیوی تبلیغاتی برای کمپین خود ایجاد کنید

ویدیوها از نظر تعامل با مخاطب بسیار بهتر از اینفوگرافیک ها یا تصاویر عمل می‌کنند. یک ویدیوی خوب با صداها و روایت به جذب کمک‌کنندگان کمک می‌کند و یک ابزار بازاریابی موثر برای کمپین شما خواهد بود.

با این حال، یانیو مسجدی (Yaniv Masjedi)، مدیر ارشد بازاریابی در Nextiva، یک شرکت تلفن تجاری، توصیه کرد، قبل از اینکه ویدیوی خود را در آنجا قرار دهید، از همتایان خود بازخورد دریافت کنید. “مطمئن شوید که قبل از اینکه ویدیو به بازار عرضه شود، عملاً هیچ نقص یا بخش خسته کننده ای نداشته باشد.”

5.از لیست ایمیل خود برای تبلیغ کمپین خود استفاده کنید.

به مشتریان خود در مورد کمپین خود ایمیل بزنید و هر آنچه را که برای مشارکت باید بدانند را در آن قرار دهید. ارسال یک ایمیل به لیست مخاطبین خود با لینک صفحه کمپین شما یک راه مستقیم و موثر برای جلب مشارکت مشتریان وفادار در جمع آوری کمک مالی به شما است.

6.از شبکه خود استفاده کنید.

کیمبرلی اسمیت (Kimberly Smith)، مدیر بازاریابی رشد در Audicus می‌گوید: وقتی سرمایه‌گذاری جمعی می‌کنید، باید از هر اینچ شبکه خود استفاده کنید.

او گفت: “از پایگاه مشتری، خانواده، دوستان و جامعه خود بخواهید که کمپین شما را در بین شبکه‌های خود به اشتراک بگذارند.” “استفاده از شبکه خود برای دسترسی به شبکه های دیگران به ایجاد شتاب و آگاهی کمک می‌کند.”

حتی اگر افرادی که با کمپین شما در تماس هستند کمک مالی نکنند، می توانند آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، که می‌تواند به همان اندازه ارزشمند باشد. این امر باعث دیده شدن کمپین شما از سوی افرادی می شود که ممکن است با کسب و کار شما آشنا نباشند، که می‌تواند مشارکت را افزایش دهد.

7.از رسانه‌های اجتماعی، به خصوص لینکدین، برای ارتباط با صاحبان کسب و کار دیگر استفاده کنید.

از رسانه‌های اجتماعی به خصوص لینکدین برای ارتباط با صاحبان کسب و کار دیگر استفاده کنید

اینستاگرام، فیسبوک و توییتر معمولاً سه پلتفرم بزرگ رسانه اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار شما در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، اگر یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی را اجرا می‌کنید، مهم است که جمع‌آوری کمک مالی خود را در لینکدین نیز تبلیغ کنید، زیرا این فضای عالی برای ارائه به مجموعه‌ای از صاحبان کسب‌وکار مانند شما است. مخاطبان لینکدین احتمالاً با تلاش‌های شما به عنوان یک کارآفرین آشنا هستند و میزان درخواستی شما برای پوشش هزینه‌های کسب‌وکار را درک می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش حمایت شود.

اسمیت گفت اشتراک گذاری کمپین شما در کانال‌های اجتماعی برای ایجاد دید و آگاهی بسیار مهم است.

او گفت: «صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که از این تاکتیک استفاده می‌کنند باید مشارکت را تا حد امکان برای اهداکنندگان بالقوه آسان کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، پیوند دادن کمپین تامین مالی جمعی به پست‌های اجتماعی است. سپس، مخاطبان شما باید انگشت خود را به سمت بالا بکشند یا کلیک کنند تا به صفحه کمپین شما هدایت شوند، جایی که می‌توانند کمک مالی کنند.

8.مخاطبان خود را با سایت تامین مالی جمعی مورد استفاده خود آشنا کنید.

یک پلت فرم گیج کننده با یک رابط چالش برانگیز بهترین راه برای از دست دادن یک اهدا کننده بالقوه است. در ارتباطات خود در مورد جمع آوری کمک مالی خود با حامیان بالقوه، لازم نیست توضیح دقیقی در مورد نحوه استفاده از GoFundMe یا Kickstarter ارائه دهید، اما تبلیغات کمپین شما باید شامل جزئیات مربوط به پلتفرمی باشد که استفاده می‌کنید. در مورد امنیت آن و نحوه استفاده حامیان از آن صحبت کنید. این اطلاعات به اهداکنندگان کمک می‌کند تا در استفاده از این پلتفرم برای سرمایه‌گذاری پول خود در کسب و کار شما احساس راحتی کنند.

9.مشوق‌های جذاب ارائه دهید.

به اهداکنندگان و حامیان خود بر اساس میزان کمک هایشان جوایزی بدهید و مطمئن شوید که ارزشمند هستند. یک انگیزه جذاب، افراد بیشتری را تشویق می‌کند تا از کمپین شما حمایت کنند. اسمیت پیشنهاد کرد محصولات را قرعه کشی کنید یا عضویت‌های با تخفیف را در خدمت خود ارائه دهید.

10.مخاطبان خود را به روز نگه دارید.

شما می‌خواهید شرکت کنندگان و حامیان بالقوه را در سفر جمع آوری کمک‌های مالی خود درگیر نگه دارید، بنابراین مهم است که آنها را به طور منظم در مورد پیشرفت خود به روز کنید. ویل وارد (Will Ward)، یکی از بنیانگذاران Industry Arabic گفت: به اشتراک گذاشتن رشد خود به صورت ماهانه یا حتی دو هفته‌ای، بسته به طول کمپین، کمک می‌کند که جمع‌آوری کمک مالی در خط مقدم ذهن مخاطبان شما بماند.

  • نکته کلیدی

اگر می‌خواهید از سایت تامین مالی جمعی برای کسب و کار خود استفاده کنید، داستان و هدف جمع‌آوری سرمایه خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. از ایمیل، شبکه و رسانه‌های اجتماعی خود برای دستیابی به حامیان بالقوه استفاده کنید و مشوق‌هایی را بر اساس مبالغ اهدا ارائه دهید. حامیان را مرتباً در مورد پیشرفت خود به‌روزرسانی کنید، تا آنها احساس کنند بخشی از سفر جمع‌آوری سرمایه شما هستند.

موفقیت در تامین مالی جمعی

تمام مراحل بالا که می‌توانید برای موفقیت در تامین مالی جمعی انجام دهید بسیار ساده هستند. وقت گذاشتن برای برنامه ریزی نحوه نزدیک شدن به هر مرحله و سپس عمل به برنامه خود می‌تواند بودجه مورد نیاز شما را تامین کند. و هنگامی که یک کمپین را با موفقیت تأمین مالی کردید، انواع دیگر موفقیت تجاری بسیار آسان‌تر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا